تاکسی مترهایی که به جیب مردم چشمک می زنند

رکنا اقتصادی : شهروندانی که تمایل به استفاده از تاکسی دارند از تفاوت کرایه ها به دلیل خاموش بودن تاکسی متر برخی رانندگان گلایه مند هستند، آنان معتقدند که کرایه های پرداختی قابل قبول نیست و از نرخ واقعی فاصله دارد و خواهان نظارت جدی مسئولان مربوطه بر بهبود شرایط فعلی هستند.
نرخ های کاذب
یکی از شهروندان با اشاره به این که همه تاکسی ها باید مجهز به تاکسی متر باشند، می گوید: در حال حاضر تاکسی متر برخی از تاکسی هاکار نمی کند و تزئینی نصب شده است و زمان کرایه گرفتن به همان شکل تاکسی های سنتی عمل می کنند.
«همایونی» می افزاید: برخی از رانندگان تاکسی نرخ های کاذب و خود ساخته ای را از مسافران درخواست می کنند که بیشتر اوقات ناراحتی و دلخوری مسافران را در پی دارد.وی تصریح می کند: ترجیح می دهم از تاکسی های دارای تاکسی متر استفاده کنم چون اختلاف قیمت در برخی تاکسی ها قابل توجه است.
یکی دیگر از شهروندان می گوید: برخی از رانندگان تاکسی بدون توجه به نرخی که تاکسی متر مشخص کرده است، نسبت به دریافت کرایه اقدام می کنند.«علیزاده» می افزاید: رانندگان تاکسی باید موظف به نصب تاکسی متر شوند تا عادلانه از مسافران کرایه دریافت کنند.وی ادامه می دهد: تا زمانی که تاکسی مترها روشن نشوند رانندگان تاکسی چگونه می توانند از مسافران کرایه عادلانه دریافت کنند؟
کرایه های دلخواهی
«براتی» یکی از شهروندانی که هر روز مسیر مشخصی را تا رسیدن به محل کارش طی می کند، می گوید: مسیرم از میدان بازرگانی تا چهارراه بسیج مشخص است، اما کرایه هایی که پرداخت می کنم متفاوت است.وی ادامه می دهد: برخی از رانندگان تاکسی ادعا می کنند که تاکسی متر خودروی شان خراب شده است، به همین دلیل به دلخواه کرایه درخواست می کنند و هر بار که اعتراض می کنم با برخورد بد آن ها مواجه می شوم.
یکی دیگر از شهروندان با نارضایتی از برخی رانندگان تاکسی تلفنی می گوید: بارها به دلیل دریافت کرایه بالاتر از حد معمول با بعضی از رانندگان برخورد لفظی داشته ام.
«گریوانی» می افزاید: از مسئولان مربوطه می خواهم نظارت های خود را برعملکرد تاکسی ها هنگام دریافت کرایه از مسافران بیشتر کنند.
یکی دیگر از شهروندان می گوید: برخی از راننده تاکسی‌ها می گویند تاکسی مترشان خراب است و گاهی بیشتر از 500 تومان کرایه اضافه پرداخت کرده ام.البته شهروند دیگری به این موضوع اشاره می کند که اگر چه برخی از رانندگان تاکسی های عمومی تاکسی‌متر تاکسی خود را به دلایل مختلفی مانند خراب بودن، روشن نمی کنند اما همان نرخ مصوب و قیمت‌های عادلانه را دریافت می کنند. وی که خود را «محمدی» معرفی می کند، می افزاید: بسیار پیش آمده است که قبل از سوار شدن به تاکسی با راننده طی کرده ام که چه میزان کرایه دریافت کند و با این که نرخ کرایه با روشن کردن تاکسی متر بیشتر می شده است اما راننده قبول کرده با دریافت کرایه کمتر مرا به مقصد برساند.
نرخ ها مشخص است
در همین ارتباط، رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر بجنورد می گوید: نرخ کرایه تاکسی های ناوگان درون شهری و آژانس ها به شکل مصوب و در اختیار رانندگان تاکسی قرار گرفته است و آنان موظف هستند طبق نرخ تعیین شده و با استفاده از تاکسی متر از مسافران کرایه دریافت کنند.
«نقیب» می افزاید: رانندگان حتما از مسافران با توجه به تاکسی متر کرایه دریافت کنند در غیر این صورت تخلف محسوب می شود.وی تصریح می کند: چنانچه رانندگان تاکسی بدون استفاده از تاکسی متر کرایه دریافت کنند مسافران می توانند کد تاکسی را به تاکسیرانی اعلام کنند تا با آنان برخورد شود.
تاکسی مترها روشن
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی بجنورد هم می گوید: همه رانندگان تاکسی عمومی و آژانس موظف هستند زمان جابجایی مسافران تاکسی مترها را روشن و از آن ها استفاده کنند.
«شافعی» می افزاید: مسافران در صورت مشاهده تخلف رانندگان می توانند با سازمان تاکسیرانی تماس بگیرند. گشت های سیار، پیگیری های لازم را برای برخورد با رانندگان متخلف انجام می دهند.
وی با اشاره به این که دریافت کرایه بدون روشن بودن تاکسی متر توسط راننده تخلف محسوب می شود، بیان می کند: چنانچه تخلفی در این باره باشد شهروندان می توانند پیگیری های لازم را انجام دهند.وی اضافه می کند: در بجنورد 638 تاکسی زرد و 2 هزارو300 تاکسی تلفنی وجود دارد که رانندگان زمان جابجایی مسافران ملزم به استفاده از تاکسی متر هستند.وی بیان می کند: اگر مسافری قبل از سوار شدن به خودرو از راننده بخواهد تاکسی متر خاموش خود را روشن کند، راننده موظف به انجام این کار است. وی ادامه می دهد: چنانچه شهروندان شکایتی در این خصوص داشته باشند پیگیری لازم انجام خواهد شد با این وجود بازدیدهای دوره ای انجام خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:ایرنا

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟