ورود 35 دستگاه خودروی نظامی روسی به فرودگاه قامشلی

منابع اختصاصی شبکه العالم از ورود 35 دستگاه خودروی نظامی روسیه به فرودگاه قامشلی خبر دادند.

به گزارش رکنا، این منابع گفتند که دومین کاروان از پایگاه عین عیسی در حومه شمالی الرقه به سمت پایگاه روسیه در تل السمن در حال عقب نشینی است. این منابع همچنین فاش کردند که این عقب نشینی جزئی در چند مرحله انجام شده و طی آن، نیروهای روسیه پس از مهار تحرکات کردها، به پایگاههای خود بر می گردند اما پایگاه های مذکور را به طور کامل تخلیه نخواهند کرد.

این منابع افزودند که این عقب نشینی جزئی در واکنش به عدم پایبندی گروه "قسد" به توافق سوچی صورت گرفته است و به گلوله باران ارتش ترکیه در پاسخ به حمله آنها به محیط پیرامونی پایگاه روس ادامه می دهند و این عقب نشینی تدریجی به منظور حفظ جان نظامیان روس و برای دور کردن آنها از محل درگیری، انجام می گیرد.

این منابع همچنین گفتند که قسد از خطوط پشت جبهه هر از گاهی مواضع ترکیه را در عین عیسی در حومه الرقه و تل تدمر و ابو راسین در حومه حسکه زیر آتش می گیرند. ارتش ترکیه نیز پاسخ این حمله را می دهند. این امر، خشم روسیه را به دنبال داشته است مخصوصا که کردها به رغم اقدامات تحریک آمیز جاری، توجهی به خواسته های روسیه نشان نمی دهند.

گفتنی است پایگاه های روسیه پس از خروج نیروهای آمریکایی از این منطقه از اواخر2019 به منظور کنترل اتش بس بین قسد در یک سو و ارتش ترکیه و گروه های مسلح وابسته به آن در سوی دیگر، در امتداد مرزهای سوریه و ترکیه تأسیس شده اند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟