زیر آب رفتن حدود 20 هکتار از مزارع حاشیه دز

به گزارش رکنا، عبدالرضا نیسی در خصوص بحث زیرآب رفتن اراضی حاشیه رودخانه دز در شهرستان اهواز اظهار کرد: در روستاهای منطقه بامدژ که در حاشیه رودخانه دز قرار دارند، سطح آب بالا رفته است اما شرایط به شکلی نبوده است که آب وارد مزارع شود.

وی افزود: آب تنها به حدود 10 تا 20 هکتار از مزارعی که دقیقا در حاشیه رودخانه دز قرار داشته‌اند، اندک خساراتی وارد کرده است اما همین آب نیز در حال فروکش کردن و عقب نشینی است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی اهواز تصریح کرد: در منطقه بامدژ شهرستان اهواز در حاشیه رودخانه دز حدود 15 هزار هکتار اراضی زیر کشت محصولات پاییزه و زمستانه هستند و خوشبختانه شرایط به شکلی است که بالا رفتن دبی آب رودخانه دز خسارتی را به مزارع وارد نکرده است.

نیسی با بیان اینکه خطر سیلاب دیگر اراضی کشاورزی منطقه را تهدید نمی‌کند، ادامه داد: دبی آب در رودخانه دز در منطقه بامدژ در حال کاهش است و خوشبختانه دیگر خطری اراضی کشاورزی شهرستان را تهدید نمی‌کند.

وی عنوان کرد: در منطقه سیل بند هایی نیز تعبیه شده است تا در صورت وقوع سیلاب از وارد شدن خسارت به اراضی کشاورزی جلوگیری شود. همچنین با همکاری ستاد بحران، مسولان منطقه در آماده باش هستند تا مشکلی در خصوص وقوع سیلاب برای کشاورزان به وجود نیاید.

مدیر اداره جهاد کشاورزی اهواز خاطرنشان کرد: بخشی از اراضی شهرستان توسط کشاورزان بیمه شده اند تا در صورت وقوع خسارت، توسط بیمه این خسارات جبران شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟