"سرعت غیرمجاز" و "خواب‌آلودگی" علت اصلی تصادفات در نوروز ۹۷/کاهش ۵ درصدی تصادفات

سردار نقی مهری صبح امروز در بازدید از محل قرارگاه نوروزی امام علی (ع) فرماندهی انتظامی استان فارس اظهار داشت: تصادفات در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات در محورهای اصلی اتفاق افتاده است، گفت: سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی از دلایل اصلی تصادفات است.

رئیس پلیس Police راهور ناجا با بیان اینکه 11 درصد تصادفات در محورهای روستایی بوده است، افزود: 60 درصد تصادفات ایام نوروز در 30 کیلومتری شهرها رخ داده است.

وی درباره وضعیت ترافیک جاده‌های کشور عنوان کرد:مسیرهای ورودی به مشهد و استان‌های شمالی از 24 اسفندماه تا روز گذشته ترافیک سنگین بود به گونه‌ای که برخی از محورها یک طرفه شدند

مهری تصریح کرد: خانواده‌ها شرایطی را برای راننده‌ها فراهم کنند که وی بتواند با آرامش رانندگی کرده و به ازای هر دو ساعت رانندگی ربع ساعت استراحت کنند.

وی با اشاره به اینکه حجم ترافیک نسبت به سال گذشته در استان فارس افزایش پیداکرده است، بیان کرد: اقدامات مناسب فرماندهی انتظامی فارس سبب کاهش تصادفات در فارس شده که از جمله آنها برپایی ایستگاه‌های شادمانی و به‌کارگیری فرهنگ‌سازان ترافیکی است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟