ضرورت برگزاری فستیوال های گردشگری

به گزارش رکنا ازقزوین، محمد مهدی اعلایی در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، اظهار کرد: قزوین ظرفیت های زیادی در گردشگری طبیعی و تاریخی دارد و از این قابلیت می توان برای رشد اقتصادی و توسعه هرچه بیشتر استان بهره گرفت.

وی با انتقاد از برخوردهای صورت گرفته با سرمایه گذاران بخش گردشگری،اظهار کرد: متقاضی سرمایه گذاری در بخش گردشگری سلامت در استان چندین سال است که دچار مشکل است اما طرح های همین سرمایه گذار در استان های دیگر روبه اتمام است.

استاندار قزوین پیشنهاد کرد یکی از نشست های شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در قزوین به طور ویژه به موضوع گردشگری اختصاص پیدا کند تا مسایل و مشکلات مربوط به سرمایه گذاران این حوزه بررسی و مورد موشکافی قرار بگیرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: با پیگیری و تلاش آقای عمیدی مدیر نمایندگی وزارت خارجه در استان قرار است صبح فردا در نشستی با سفرای قزوینی مقیم خارج در تهران ظرفیت ها را معرفی کنیم که این نشست می تواند آغاز راه اندازی یک تشکل برای رونق گردشگری باشد.

وی بیان کرد: با راه اندازی تشکل سفرایی که اصالت قزوینی دارند می توانیم تحرک خوبی در جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح های گردشگری و هتلینگ و رونق گردشگری باشیم.

اعلایی تصریح کرد: از فعالان بخش خصوصی و معتمدان استان انتظار دارم به میدان آمده و مطالبه گری کنند و نگذارند توسعه استان و جذب سرمایه گذار به هر دلیلی متوقف شود البته معاون عمرانی استانداری هم بشدت پیگیر است تا این گره را باز کنیم.

وی گفت: از ۱۰۰ هکتار زمین قرار شد ۱۵ هکتار برای بیمارستان اختصاص داده شود و این رویکرد که بخواهیم به بهانه های مختلف زمینه بی اعتمادی سرمایه گذاران را مهیا کنیم ایراد دارد و با این موانع هیچ سرمایه گذاری وارد استان نمی شود و ما باید سد را بشکنیم و ساخت هتل و بیمارستان را که از نیازهای استان است را آغاز کنیم.

استاندار قزوین افزود: بیش از۱.۵ سال است درگیر مجوز هتل و بیمارستان هستیم و اگر بخش خصوصی ورود نکند دولت قادر نیست و قرار هم نیست که بیمارستان بسازد بلکه باید بخش خصوصی ورود کند و ما هم خدمات بیمارستان خصوصی را خریداری کنیم و با تعرفه دولتی در اختیار مردم قرار دهیم.

اعلایی بیان کرد: خانه های تاریخی قزوین می تواند به ظرفیت اقامتی استان اضافه شود اما یک همتی لازم دارد تا فعالان اقتصادی وارد توسعه گردشگری شوند و به رونق این صنعت کمک شود.

وی با بیان اینکه همزمان با فصل گرما و افزایش مصرف انرژی ممکن است با مشکلاتی در زمینه تامین برق مورد نیاز واحدهای تولیدی روبرو شویم،اظهار کرد: باید در زمینه روش های جایگزین تامین برق خلاقیت و ایده داشته باشیم.

اعلایی در ادامه به اهمیت مدیریت مصرف انرژی پرداخت و اظهار کرد: در کنار ایده ها و خلاقیت ها برای افزایش ظرفیت تولید برق باید از اقناع مردم برای صرفه جویی در مصرف انرژی نیز نباید غافل شد.

 

 

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 897350 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟