کار گروه تعامل ستادی سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت صمت در استان کردستان برگزار شد

به گزارش رکنا از کردستان؛ در ابتدای این جلسه مدیرکل امور زیستگاه های سازمان حفاظت محیط زیست کشور ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) و روز محیط بان گفت: تشکیل این کار گروه در استان کار مناسبیست چون از نزدیک با چالش ها و مشکلات برخورد و تصمیم درست و اصولی گرفته خواهد شد.

دکتر طالبی با اشاره به ۲۷۰ هزار هکتار در ۸ منطقه تحت مدیریت در استان کردستان داریم پس هرگونه فعالیتی در داخل این مناطق باید در جهت توسعه پایدار و حفظ فون و فلور منطقه انجام پذیرد.

معاون هماهنگی  امور اقتصادی استانداری کردستان نیز بیان کرد: در حرکت بسمت توسعه همیشه چالش های زیست محیطی مواجه خواهد شد اما باید در فرآیند پشرفت با یک دقت خاصی از محیط زیست و منابع طبیعی استفاده شود.

دکتر قادرزاده ادامه داد: بهرحال وقتی در منطقه ای با عنوان تحت مدیریت حفاظت محیط زیست معرفی می شود یعنی از نظر اکولوژیکی شرایط خاص و ویژه ای دارد پس باید بر اساس علم و تکنولوژی روز دنیا و آگاهی بیشتر و علمی بهره برداری کنیم تا به محیط زیست کمترین آسیبی دچار شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در ادامه اظهار کرد: در هر بهره‌برداری و استخراج بدون در نظر گرفتن محیط زیست تنها منجر به تخریب و آسیب خواهد شد.

اقبال حمیدی تصریح کرد: بهره برداری از منابع موجود باید اصولی و با کمترین آسیب به محیط زیست و سرمایه های طبیعی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما در کنار توسعه هستیم به شرطی که ضوابط و مقررات سازمان محیط زیست در نظر گرفته شود و این به معنای توسعه پایدار و با نگاهی بلند مدت به صیانت از انفال الهیست.

 در این کار گروه ۳ محدوده اکتشافی و ۶ پروانه بهره برداری واقع در منطقه چلچمه و سارال مورد بررسی قرار گرفت‌.

 

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

 

کدخبر: 897116 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟