تحقق بومی سازی ۸۹ درصدی پرسنل پتروشیمی لردگان

به گزارش رکنا از چهارمحال و بختیاری : محسن محمودی در جلسه ویژه بررسی مشکلات و معضلات و روند فعالیت پتروشیمی لردگان که با حضور حسن نشان زاده معاون شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و رشید قانعی مدیرعامل شرکت پترول برگزار شد، گفت: خوشبختانه شرکت پتروشیمی لردگان بالاترین رکورد بومی سازی نیروها را دارد به شکلی که ۸۹ درصد کل پرسنل پتروشیمی لردگان از افراد بومی هستند.

وی افزود: خوشبختانه تنها پتروشیمی در ایران هستیم که با ۳۶ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه منجر به فوت از ابتدای آغاز به کار پتروشیمی لردگان را تجربه کرده ایم که نشان از توجه جدی به موضوع HSE در این مجموعه است.

محمودی در تشریح اهداف کلان برنامه ریزی شده برای پتروشیمی لردگان به موضوع تداوم تولید و رسیدن به ظرفیت اسمی (رشد درآمدهای داخلی و صادراتی) اشاره کرد و گفت: مدیریت بهای تمام شده، رضایتمندی ذینفعان و مشتریان، آموزش و کرامت نیروی انسانی، ارتقاء شرکت در بازار سرمایه و بهبود شرایط محیط زیست از دیگر اهداف کلان مجموعه است که برای آینده پتروشیمی لردگان در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: البته در مسیر رسیدن به ظرفیت اسمی باید پروژه هایی با هدف بهبود تولید در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اجرایی شود که برخی آنها آغاز و برخی دیگر در حال پیگیری است از جمله این پروژه ها می توان به ایجاد لاگون دوم، سوم و چهارم، خرید و اجرای سیستم بازیابی آب های شور دورریز، پایش آنلاین پساب، جایگزینی کاستیک به جای آهک در واحد آب، قرارداد خرید و نصب بویلر، مدیریت و حفظ انرژی و افزایش ظرفیت آب DM اشاره کرد.

محمودی افزود: خرید کمپرسور CO2، خرید تجهیزات تولید برق GTG و قرارداد بازیابی گاز CO2 از دیگر پروژه هایی که در این مسیر پیگیری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی لردگان در تشریح مشکلات و معضلات موجود در جهت رسیدن به ظرفیت اسمی این مجموعه نیز گفت: بهبود کاتالیست پرایمری ریفرمر، رفع مشکل راکتور سنتز آمونیاک و ظرفیت کمپرسور CO2 از مواردی است که به عنوان چالش در مسیر رسیدن به ظرفیت اسمی قلمداد می شود.

محمودی خطاب به معاون شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و همچنین مدیرعامل شرکت پترول با هدف طرح درخواست ها و جذب مساعدت از هلدینگ خلیج فارس تصریح کرد: دستور مساعدت در عدم قطع برق در فصل گرما، دستور مساعدت در عدم قطع گاز در فصل سرما، از مواردی است که به عنوان درخواست از سوی پتروشیمی لردگان مطرح است.

وی با تاکید بر اینکه در فروردین و اردیبهشت امسال حدود ۱۰ درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش تولید را تجربه کرده ایم، افزود: یکی از مشکلات ما قطع برق و گاز است که مانع رسیدن به ظرفیت اسمی می شود از این رو امیدواریم با حل این موضوع در مسیر رسیدن به ظرفیت اسمی گام برداریم

مصیبی دهکردی - چهارمحال و بختیاری

کدخبر: 897083 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟