اجرای طرح همیار مادر و کودک برای ۲۵۶ مادر همدانی

به گزارش رکنا از همدان، محمدمهدی شاهقدمی ضمن تبریک آغاز هفته جمعیت بر ضرورت توجه به حوزه جمعیت و خانواده و اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اشاره کرد و گفت: سعی داریم تا در کنار توجه به ماده قانونی مرتبط با این سازمان در قانون جوانی جمعیت، طرح‌هایی در حوزه آموزش خانواده را نیز اجرایی کنیم.

وی در این زمینه به طرح‌ها و پروژه‌های خانواده محور سال گذشته اداره کل بهزیستی اشاره کرد و گفت: در این راستا می‌توان به اجرای طرح توانمندسازی خانواده محور (همیار مادر و کودک) اشاره کرد؛ این طرح، با اعتبار هزینه شده ۱۳۶ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان برای ۲۵۶ مادر باردار یا دارای فرزند زیر سه سال اجرایی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان ادامه داد: اجرای کارگاه‌های آموزش‌های پیش از ازدواج در سطح شهرستان‌های دهگانه همدان با اعتبار هزینه شده ۱۴۴ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان برای ۶ هزار و ۵۶۶ نفر و اجرای کارگاه‌های آموزش خانواده در سطح شهرستان‌های دهگانه همدان با اعتبار هزینه شده بالغ بر ۱۶۴ میلیون و ۸۸۵ هزار تومان برای ۴ هزار و ۵۶۵ نفر از دیگر اقدامات این حوزه طی سال گذشته است.

شاهقدمی به برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های زندگی در سطح شهرستان‌های همدان نیز اشاره کرد و افزود: با اعتبار هزینه شده بالغ بر ۵۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعداد سه جلد کتاب مهارت‌های زندگی تألیف شد.

وی یادآور شد: تعداد ۲۸۳۹ نفر نیز در سطح استان همدان تحت آموزش‌های مهارت‌های زندگی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان به ارائه مشاوره‌های پیش از ازدواج و مشاوره به زوجین در اورژانس اجتماعی، مراکز مشاوره و دفاتر مشاوره سطح استان همدان نیز اشاره کرد و گفت: خانواده‌های همدانی می‌توانند با خط ۱۲۳ تماس گرفته و از خدمات مشاوره‌ای رایگان بهره مند شوند.

 

کدخبر: 892937 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟