پیگیری مصوبات سفر رئیس سازمان محیط زیست به اصفهان/ دریافت کمک‌های مالی از محل صندوق محیط زیست

به گزارش رکنا از اصفهان؛ محمد نورصالحی در نطق پیش از دستور هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی اظهار کرد: از سال ۹۰ تا ۹۲ اصفهان به عنوان پایتخت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای معرفی شد و تلاش بود که در هر منطقه حداقل یک زورخانه احداث شود. تعدادی از این زورخانه‌ها در حال بهره‌برداری است و امیدواریم مابقی نیز به زودی در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.

وی با اشاره به روز شوراها گفت: این روز با پیام امام (ره) در سال ۵۸ تصویب و از سال ۷۸ شوراها کار خود را شروع کردند. ۲۴ سال از عمر شوراها می‌گذرد و اکنون در اواسط دوره ششم شورای اسلامی شهر هستیم. شوراها برکاتی برای شهر داشته است، هرچند نقطه ضعف‌هایی نیز وجود دارد، از جمله میدان دادن به شوراها که در متن قانون اساسی قید شده اما هنوز از ظرفیت کامل حکمرانی مردمی در نظام ما استفاده نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خیلی از مشکلاتی که می‌تواند به دست شوراها شناسایی و پیگیری و حل شود، هنوز مورد توجه قرار نگرفته است. امیدواریم برعهده و پیمان خود با مردم ثابث قدم باشیم. به لطف خدا در این دوره حداکثر وفاق و همدلی برای تحقق برنامه‌ها و ضروریات شهر وجود دارد و امیدواریم که روز به روز شاهد شکوفایی و تحقق اهداف نظام از تشکیل شوراها باشیم.

وی در ادامه با اشاره به روز معلم و کارگر گفت: همکاران ما در شورای اسلامی شهر اصفهان در این برنامه‌ها حضور پیدا کردند و امیدواریم این دو قشر زحمتکش که مورد تکریم و احترام عموم مردم هستند، شرایط اجتماعی و اقتصادی‌شان روز به روز بهتر شود و با بالندگی به فعالیت خود ادامه دهند.

نورصالحی تاکید کرد: قشر معلم از نظر اهمیت و تاثیرگذاری قابل مقایسه با دیگر شغل‌ها نیست، کارگران نیز چرخ اقتصاد و صنعت به دسشتان می‌چرخد که معیشت این دو قشر باید مورد توجه همه باشد.

وی افزود: یکشنبه هفته گذشته، با تصمیم و تصویب اعضای شورا، از اعضای ادوار قبل دعوت کردیم و جلسه‌ای همدلانه به مدت ۳ الی ۴ ساعت با حضور ۴۰ نفر از اعضای ادوار گذشته برگزار شد. نکات خوبی از تجربیات و نظرات خود در مورد شهر گفته شد که امیدواریم این همفکری و همدلی ادامه داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در ششم اردیبهشت نشست هم اندیشی روسای کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی همه مراکز استان‌ها به میزبانی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد. مطالب خوبی در این جلسه مطرح شد و ان شاء الله به پیشبرد اهداف فرهنگی اجتماعی شهرها و مراکز استان‌ها کمک می‌کند.

وی ادامه داد: در روزهای ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت‌ماه نشست روسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی همه مراکز استان‌ها و معاونین معماری و شهرسازی شهرداری‌های مراکز استان‌ها در اصفهان برگزار می‌شود. این اجلاس در حوزه خود تاثیرگذار خواهد بود و سعی شده است که نقطه نظرات اجماعی کلانشهرها به خصوص در حوزه شهرسازی که با چالش‌های مختلفی روبرو هستیم مطرح شود.

نورصالحی خاطرنشان کرد: مسائلی حل نشده از سال‌ها قبل در حوزه معماری و شهرسازی وجود دارد، آن طور که باید و شاید به نقطه نظرات و کارشناسان این حوزه توجه نشده است و این نشست فرصت خوبی برای پرداختن به این مسائل است.

وی افزود: در هفته گذشته همچنین شانزدهمین نشست هم اندیشی و همدلی بین شورای ششم و نمایندگان شهرستان اصفهان در مجلس و فرماندار اصفهان برگزار شد. از ابتدای این دوره با همدلی، این جلسات تشکیل شد و در هر جلسه مهمترین نکاتی که در طول یک ماه قبل مورد بررسی قرار گرفته به گفت‌وگو و مشورت گذاشته می‌شود که امیدواریم این هم افزایی تا پایان ادامه داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هفته گذشته مصوبات سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست به اصفهان طی جلسه‌ای در تهران بررسی شد و عمده مسائلی که در مصوبات آن سفر مورد تاکید قرار گرفته بود مورد تاکید قرار گرفت. مسائلی حوزه حمل و نقل عمومی و رفع آلایندگی از هوا به وسیله آلاینده‌های ثابت و متحرک، خروج کارخانه‌های آلاینده از محدوده ۵۰ کیلومتری شهر، کمک به تامین بیشتر اتوبوس برای حمل و نقل عمومی، کمک به تبدیل تاکسی‌های فرسوده به تاکسی‌های نو، کمک به برقی کردن حداقل ۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در شهر اصفهان و تامین مالی برای اینها، کمک به پیشرفت خط ۲ قطار شهری به ویژه تامین ارز موردنیاز برای پیش پرداخت قرارداد کلانی که به عنوان تامین مالی و طراحی و اجرای خط دو بسته شده مطرح شد.

وی ادامه داد: قول‌های خوبی در این زمینه داده شد و تاکید شد از محل صندوق محیط زیست کمک‌های مالی و وام‌های که در استان به تصویب رسیده بود عملیاتی شود.

نورصالحی در پایان با تقدیر از برگزارکنندگان رویدادهای هفته اصفهان گفت: از برگزاری هفته اصفهان توسط شهرداری به ویژه معاونت فرهنگی تشکر می‌کنیم. در این هفته برنامه‌های خوبی ترتیب داده شده بود و آبرومندانه برگزار شد. همچنین گل آرایی شهر مورد توجه میهمانان این هفته قرار داشت که جا دارد از مجموعه مدیریت شهری تشکر کنیم.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 890899 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟