مدیران دستگاه های اجرایی در قبال حق معلمان مسئولند

به گزارش رکنا از لرستان، فرهاد زیویار در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سالجاری که صبح روز ششم اردیبهشت ماه برگزار شد، عنوان کرد: همه ی ما به عنوان مسئول هم برای خود معلم و هم آنچه که نسبت به اجرای آن در قبال معلمان وظیفه داریم مسئولیم.

وی با اشاره به حوادث و اغتشاشات سال گذشته، اظهار کرد: با توجه به تمرکز دشمنان در بدبین کردن نوجوانان و جوانان نسبت به نظام، توجه بیش تر به آموزش و تربیت بینشی جوانان علاوه بر تربیت علمی یک ضرورت است.

استاندار تاکید کرد: همه ی مسئولین در دستگاه های اجرایی باید نسبت به تکریم معلمان به ویژه در هفته معلم توجه ویژه داشته باشند.

زیویار گفت: ما برای یاد دادن سه عبارت داریم که شامل علم و یقین، عین و یقین و حق و یقین می باشند.

وی تصریح کرد: این سه عبارت در تمامی موارد صدق می کند.

استاندار ادامه داد: در این سه مقوله و در تمامی امورات آموزشی باید اقدام و رفت و برگشت داشته باشیم.

زیویار با اشاره به این که معلم مطلق خداوند و در تمامی صفات خداوند قابل احساس است، گفت: بعد از پروردگار عالم انبیا الهی بزرگترین معلمان تاریخ هستند.

وی تصریح کرد:  معلمی انبیا  تفاوت یاددادن و یادگیری انسان کامل را برای بشریت نمایان می کند و تفاوت آموزش و پرورش بشر را با آموزش و پرورش الهی نشان می دهد. 

استاندار لرستان در ادامه بر اجرای برنامه های متنوع صداوسیما در هفته ی معلم و با موضوع قدر و منزلت مقام معلمان تأکید کرد.

زیویار عنوان کرد: در این هفته می بایست برای جایگاه والای معلمان شهید و معلمان ایثارگر برنامه های متنوعی تدوین شود.

اولین جلسه ی شورای آموزش و پرورش استان لرستان در سالجاری با رویکرد برنامه های هفته ی گرامیداشت مقام معلم و با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیران کل امور اجتماعی و امور بانوان استانداری، مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط و برخی از اساتید و معلمان برگزار شد.

در این نشست مدیر کل آموزش و پرورش استان برنامه ها و پیشنهادات ویژه ی هفته ی معلم را تشریح کرد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 887865 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟