رصد هنجارشکنی ها در فضای مجازی

به گزارش رکنا از هشترود؛  سرهنگ " محسن محمودی" در تشریح این خبر اظهار داشت: در حوزه اقدامات پیش دستانه مقابله و برخورد با مصادیق رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی؛ با اشراف سایبری و اجرای طرح های عملیاتی مختلف هر گونه فعالیت مجرمانه پیرامون اشاعه و ترویج ناهنجاری های اجتماعی و موارد سوء اخلاقی رصد می شود و برخورد با مرتکبان و مجرمان در دستور کار پلیس فتا استان قرار دارد.

این مقام انتظامی با اشاره به مصادیق مجرمانه در خصوص " اشاعه و ترویج بی بندباری در فضای مجازی " نظیر ترغیب به " بی حجابی، تن نمایی، مدلینگ مبتذل، لایوهای مستهجن غیراخلاق ، پیکر تراشی و غیره " افزود: تا کنون با انجام 294 رصد عام صورت گرفته و تعداد 151 مورد شناسایی انجام شده است.

رئیس پلیس استان تصریح کرد: بر اساس مطالبات مردمی و به خصوص کاربران فضای سایبر کارگروه های ویژه عملیاتی در پلیس فتا در حال رصد فضای مجازی بوده و در صورت مواجهه با هر گونه مصادیق رفتارهای هنجارشکنانه و غیر اخلاقی شناسایی و بر خورد با مرتکبان و مجرمان را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

سرهنگ "محمودی" بیان داشت : به جوانان و نوجوانان عزیز و آیندهساز کشور توصیه می شود فریب و توطئه مجرمان در فضای مجازی را نخورند و همچنین با مدنظر قرار دادن امر به معروف و نهی از منکر نسبت به سالم سازی و ترویج خوبی ها و فضیلت های اخلاقی در فضای مجازی یار و مددکار پلیس فتا باشند.

رئیس پلیس فتا استان در پایان با بیان اینکه نقش والدین در کنترل و نظارت خود بر فرزندان خود در فضای مجازی مهم و تاثیرگذار است،خاطرنشان کرد:کارشناسان پلیس فتا به صورت 24 ساعته فضای مجازی را رصد و پایش می کنند و کاربران فضای مجازی در صورت مشاهده هرگونه موارد سوء اخلاقی و ترویج بی بندباری با شمار 096380 به فوریت های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

کدخبر: 887623 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟