نقش دانشگاه ها در شکل گیری انقلاب /  شهدا با خون خود پایه‌های انقلاب را تحکیم کردند

به گزارش رکنا از لرستان؛ سردار مرتضی کشکولی، امروز چهارم اردیبهشت ماه، در یادواره شهدای دانشجوی استان که در محل سالن آمفی‌تئاتر شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) در فتح‌المبین، در پیامی که فرمودند فتح‌الفتوح شما انسانی‌سازی بود.

وی بهترین معبر که سهل‌الوصول و جذاب است را مکتب ایثار و شهادت برشمرد و با بیان اینکه بهترین روش برای رشد و تعالی انسان همین مکتب است، بیان کرد: مگر نه این است که علم انسان را از جهل نجات و به نورانیت و کمال برساند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان تصریح کرد: امام (ره) فرمودند علم و ایمان باید با هم توام باشد اگر این محقق شود انسان‌سازی در دانشگاه رخ می‌دهد.

کشکولی اضافه کرد: دانشگاه در شکل‌گیری انقلاب نقش بسزایی داشته و دارد و شهدا با خون خود پایه‌های انقلاب را تحکیم کردند.

وی افزود: نسبت دقیقی بین دانشگاه، علم و شهید است و لکن تاثیر و تاثر معارف اسلامی از مجرای معبر شجاعت و شهادت سهل‌الوصول‌تر است.

فرمانده سپاه لرستان گفت: شهدا جزو نخبگان بودند و مجاهدت و شهادت پرهزینه است و انقلاب ما این هزینه را پرداخت کرده و آرمان‌ها را بدست آورده است.

کشکولی تصریح کرد: نطق، اوصاف، وصیت‌نامه و گفتار شهید باید در دانشگاه به عنوان یک راهبرد نهادینه شود.

وی گفت: آرمان‌های شهید به عنوان دومین راهبرد در دانشگاه دائما مورد بحث و تحلیل قرار گیرد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان با بیان ۱۵ پژوهش را در این کنگره در نظر گرفته شده که دارد به ثمر می‌رسد و پنج پایان نامه تحصیلات تکمیلی نیز در حال انجام است، افزود: فرصت‌های مطالعاتی، همایش‌ها و کنگره‌های علمی دانشگاه حتما باید معطوف به جهاد و شهادت باشد تا راه برای انسان سازی باز کند.

کشکولی  بیان کرد: راهیان نور برای استاد دانشگاه و دانشجو باید فراگیرتر باشد و کاری کنیم که الزامی شود.

وی ادامه داد: در شورای عالی انقلاب اسلامی پیگیری شود دو واحد انقلاب اسلامی به عنوان درس اجباری تعریف شود نه اختیاری؛ اگر این کار شود یک اطمینان حاصل می‌شود که تلقی علم و ایمان از مجرای شهادت میسرتر شود.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 887122 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟