هوشمندسازی نقطه تحول شهرداری در سال جاری /ضرورت صیانت از شخصیت شهر و شهرداری

به گزارش رکنا از اصفهان؛علی قاسم‌زاده در آئین تکریم و معارفه خدمتگزاران شهر (فصل جدید خدمت) اظهار کرد: نوروز امسال میزبان یک میلیون مسافر در شهر اصفهان بودیم، در این راستا از میزبانی شایسته همکاران در حوزه خدمات شهری، معاونت فرهنگی و اجتماعی و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری که بیشترین نقش را در نوروز داشتند، تقدیر می‌کنم.

وی افزود: امسال شهر اصفهان در زیبایی و گل‌آرایی شهره بود، در این راستا بازخوردهای متعددی از سوی مردم و میهمانان اهالی فن داشتیم که از این اقدام تشکر کردند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: امسال، سال پرتلاشی برای شهرداری این کلان‌شهر خواهد بود، چنانکه به‌جز ابرپروژه‌هایی همچون قطار شهری و حلقه حفاظتی اصفهان، بالغ بر ۱۰۶۱ پروژه در چهار بازه زمانی سه‌ماهه برای شهر پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه به‌زودی شاهد آغاز اجرای پروژه‌های سه ماه اول خواهیم بود، خاطرنشان کرد: شاخص‌هایی برای ارزیابی عملکرد مدیران شهری وجود دارد که در این راستا ارزشیابی ماهانه و روزانه انجام می‌شود.

قاسم‌زاده اظهار کرد: امسال به سمت غیرحضوری کردن بیشتر خدمات شهرداری حرکت کردیم و در این راستا میز هوشمند فاوا تقویت شده است.

وی ادامه داد: نقطه تحول امسال در هوشمندسازی خدمات شهری است، بر این اساس در همه حوزه‌ها شاخص ملاک سنجش موفقیت مدیران در گام نخست میزان تبدیل خدمات حضوری به غیرحضوری و در گام دوم هوشمندسازی خدمات خواهد بود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه سرعت ارائه خدمات برای مدیریت شهری بسیار اهمیت دارد، در این راستا بازیابی فرایند و کوتاه کردن این روند در دستور کار قرار گرفته است، گفت: جای تعجب و تأسف دارد زمان ارائه بعضی خدمات در شهرداری طولانی است، در این راستا مقرر شده زمان ارائه خدمات به شدت کوتاه و در حداقل زمان خدمات به ذی‌نفعان ارائه شود.

وی با بیان اینکه میزان رضایت ذی‌نفعان بسیار اهمیت دارد، افزود: هر چقدر کارنامه و گزارش از عملکرد خود ارائه کنیم تا زمانی که مردم طعم خدمت را نچشند، کار ما قابل ستایش نیست و نباید خودمان را تشویق کنیم.

در این مراسم مدیرکل سابق حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر اصفهان و مدیر جدید شهرداری منطقه هفت اصفهان ضمن ایراد سخنانی درباره فعالیت خود در حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر اصفهان، از ضرورت خدمت رسانی صادقانه و بی منت از سوی مجموعه مدیریت شهری سخن گفتند.

مهدی سلطان‌آقایی اظهار کرد: در آغاز فعالیت دوره ششم مدیریت شهری، تعیین مسئولیت‌ها در شهرداری به عنوان مهم‌ترین وظیفه قلمداد شد و بر این اساس در کمتر از دو ماه اغلب انتصاب‌ها صورت گرفت تا کار مردم در شهرداری معطل نماند.

تلاش برای احیای اعتماد از دست رفته مردم به شهرداری

مدیرکل سابق امور حقوقی و قراردادهای شهرداری اصفهان و مشاور جدید شهردار اصفهان در امور حقوقی نیز با بیان اینکه هوشمندسازی نخستین هدف در این حوزه بوده است، گفت: با به روزرسانی نرم‌افزار موجود در این زمینه آن را آماده بهره‌برداری کردیم تا با استفاده از این نرم‌افزار دسترسی به همه پرونده‌های حقوقی، روند و اقدامات کارشناسی و لوایح فراهم ‌شود.

محسن شکرچی‌زاده شفافیت را دومین هدف در این حوزه دانست و افزود: پیوستن به سامانه ستاد که همه معاملات شهرداری در آن انجام می‌شود از اقداماتی بود که موجب حذف فساد و رانت از بخش خرید و فروش شهرداری شد.

او با اعلام اینکه برای حل و فصل دعاوی در شهرداری کارگروهی تشکیل و بسیاری از پرونده‌ها در آن رسیدگی شده است، گفت: از مهمترین این پرونده‌ها ساختمان «جهان نما» بود.

اجرای ۴۵۱ پروژه در منطقه ۷

مدیر سابق منطقه هفت شهرداری اصفهان نیز توضیحاتی را درباره اقدامات انجام شده در این منطقه بیان کرد و گفت: در سال ۱۳۹۳ پس از ابلاغ طرح بازنگری ارتفاعات شهر، اصلاحاتی دقیق و موشکافانه برای اجرای آن در منطقه 7 در نظر گرفتیم و در نهایت این طرح پس از بررسی در سال ۹۵ در راستای منفعت مردم و شهرداری تصویب و به منطقه ابلاغ شد.

علی اصغر شاطوری بهره‌مندی از شبکه انهار و مادی‌ها برای استحصال آب‌های سطحی در بارندگی‌ها و بهره‌مندی از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه شهری را از دیگر اقدامات انجام شده در منطقه هفت دانست و افزود: بودجه منطقه هفت در طول هشت سال رشد ۶۰۰ درصدی داشته و ۴۵۱ پروژه شامل طرح‌های خیابان سازی، پیاده رو سازی، ساخت مجموعه فرهنگی ورزشی آسفالت طی هشت سال اجرا شده است.

ضرورت صیانت از شخصیت شهرداری و شهر

مدیر سابق منطقه یک شهرداری اصفهان هم اظهار کرد: ساماندهی گذرهای منتهی به محور چهارباغ، آزادسازی سه ایستگاه قطار شهری، ساخت پارک شاداب، احداث مخزن آب، اجرای دیوارنگاره‌ها در مناطق کم برخوردار و پروژه‌های محله محور از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در منطقه یک است.

میثم بکتاشیان ادامه داد: در ابتدای فعالیتم در منطقه یک، میزان تحقق بودجه ۲۷ درصد بود که این عدد تا پایان اسفند ۱۴۰۱ به ۹۷ درصد رسید.

او با بیان اینکه پروژه‌های مشارکتی خوبی در منطقه انجام شد که در تحقق بودجه ۱۴۰۲ تأثیرگذار است، گفت: صیانت از شخصیت شهرداری و شهر دو اولویت شهردار اصفهان به شمار می‌رود .

راه‌اندازی فضای کار اشتراکی در سازمان فاوا

مدیرعامل سابق سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: در ابتدای فعالیتم در سازمان فاوا بیش از پنج میلیارد تومان زیان انباشته وجود داشت و مطالبات پیمانکاران از سال 94 پرداخت نشده بود، اما با اقدامات انجام شده از سال ۹۸ تا۱۴۰۱، هیچ سالی زیان نداشتیم و حتی سازمان سود هم داشت و مطالبات پیمانکاران تا نیمه اول سال ۱۴۰۱ پرداخت شده است.

مدیرعامل سابق سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان راه‌اندازی فضای کار اشتراکی را یکی از اقدامات انجام شده در این سازمان برشمرد و گفت: برای نخستین‌بار قراردادی با همراه اول به ارزش ۲۲ میلیارد تومان منعقد شد که آورده ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی برای سازمان به همراه داشت.

او با بیان اینکه توجه به امنیت سایبری باید رکن اصلی همه فعالیت‌های سازمان باشد، ادامه داد: پروژه بهبود تصویرسازی برای کارکنان شهرداری اصفهان انجام شده است.

لازم به ذکر است، در این مراسم طی حکمی از سوی شهردار اصفهان، «مسعود مهدویان‌فر» به عنوان مدیرکل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر اصفهان، «مهدی سلطان آقایی» به عنوان مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان، «محمدرضا صادقی» به عنوان مدیرکل امور حقوقی و قراردادهای شهرداری اصفهان، «محسن شکرچی‌زاده» به عنوان مشاور شهردار اصفهان در امور حقوقی، «علی رضی‌زاده» به عنوان مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان، «میثم بکتاشیان» به عنوان مدیر احیای بافت‌های تاریخی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهرداری اصفهان، «سعید فردانی» به عنوان دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان و «محسن آنالویی» به عنوان مدیر مسئول خبرگزاری ایمنا منصوب شدند.

بهمن راعی/ اصفهان

 

کدخبر: 885570 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟