سرعین، مشگین‌شهر و اردبیل بیشترین تعداد مسافران نوروزی را پذیرش کردند

به گزارش رکنا از اردبیل ،  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با حضور در مناطق گردشگری سرعین گفت: با توجه به شرایط جوی مناسب استان اردبیل از ابتدای تعطیلات با افزایش مسافرت‌ها و ورود گردشگران نوروزی مواجه بوده‌ایم.

حسن محمدی ادیب از اشغال بیش از ۸۰ درصدی مراکز اقامتی استان و حضور گسترده گردشگران نوروزی در تاسیسات گردشگری خبر داد و افزود: در شهر‌های سرعین و مشگین‌شهر ۱۰۰ درصد مراکز اقامتی تکمیل است و در سایر شهر‌های استان نیز تا ۸۰ درصد مراکز اقامتی، پذیرایی و جاذبه‌های گردشگری مملو از مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل همچنین به پذیرش ۹ هزار مسافر در مراکز فرهنگی آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: در تعطیلات نوروزی تا به امروز ۹ هزار و ۴۵۰ مسافر فرهنگی در پایگاه‌های اسکان نوروزی اداره کل آموزش و پرورش استان پذیرش شده‌اند.

محمدی ادیب با بیان اینکه ستاد خدمات سفر در نگارخانه خطایی مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی دایر شده و با همکاری دستگاه‌های مختلف ورود مسافران و گردشگران رصد می‌شود، افزود: از زمان شروع تعطیلات عید تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۵۰ درصدی ورودی مسافران و گردشگران به این استان را شاهد هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل خاطرنشان کرد: ۱۳ موزه در استان از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۰ دایر بوده و ۴۰ آبدرمانی و تاسیسات مختلفی از جمله پل‌های معلق نیز در این ایام آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند.

 

کدخبر: 881270 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟