احداث 8 گذرگاه ورزشی در سنندج

به گزارش رکنا از کردستان؛ سیدانور رشیدی در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی و ورزشی محلات شهر سنندج با تبریک سال نو و بهار قرآن اظهار کرد:تلاقی بهار طبیعت و بهار قرآن را به فال نیک می گیریم و امیدواریم در سال جدید با همدلی و همراهی مردم و مسئولان شاهد رفع مشکلات باشیم.

شهردار سنندج تصریح کرد: دیدگاه مسئولان ارشد استان، اعضای شورای شهر و مدیریت شهری توسعه هرچه بیشتر ورزش های همگانی با هدف شناسایی و تقویت ورزش قهرمانی است.

وی افزود:دیدگاه شهرداری و شورا در کنار توجه به ورزش های قهرمانی محله محور کردن ورزش در سطح شهر است که در این راستا برنامه های مختلفی را در دستور کار قرار داده ایم.

شهردار سنندج از برنامه ریزی شهرداری سنندج برای ایجاد گذرهای ورزشی با هم ارتقای فرهنگ ورزش در بین خانواده ها است، گفت: 8 ایستگاه و گذر ورزشی در سطح شهر براساس جمعیت و بهره مندی از سرانه های ورزشی طراحی شده است.

به گفته رشیدی، در راستای ایجاد این گذرهای ورزشی با 8 مربی تفاهم نامه و قرار داد بسته شده است و براساس برنامه ریزی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج اوایل سال آینده این ایستگاه ورزشی به بهره برداری می رسد.

وی عنوان کرد: مسائل فرهنگی و ورزشی در احداث پارک هایی که قبلا در سطح شهر احداث می شد کمتر مورد توجه قرار می گرفت تیم مدیریت شهری با همراهی و همدلی اعضای شوار در این دوره  به عنوان مولفه های مهم به آن پرداخته است.

وی توجه به مناطق منفصل شهری در توسعه فضاهای ورزشی و فرهنگی را از اولویت های مهم شهرداری سنندج خواند و گفت: توزیع عادلانه خدمات رفاهی، ورزشی و فرهنگی با تعریف برنامه های مختلف در دستور کار قرار گرفته است و در همین راستا چندین زمین چمن مصنوعی در نواحی منفصل شهری نایسر، ننله، حسن آباد و غیره در حال احداث و تکمیل است.

شهردار سنندج اذعان کرد:براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در پارک آشتی، پارک دگران و سایر پارک های سطح شهر به ویژه در نواحی منفصل شهری گذرگاه های ورزشی احداث خواهد شد.

وی توسعه ورزشهای صبحگاهی را در سطح شهر مورد تاکید قرار داد و گفت: در کنار حمایت از توسعه ورزش های محلی توجه به ورزش های قهرمانی نیز بر اساس ظرفیت های موجود در دستور کار شورا و شهرداری سنندج است.

شهردار سنندج  از مشارکت قابل توجهی شهروندان برای شرکت در این جشنواره ورزشی و فرهنگی تقدیر کرد و گفت: برگزاری این دست برنامه ها نقش مهمی در توسعه ورزش های همگانی و پرکردن اوقات فراغت شهروندان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دیدگاه ما توسعه ورزش در بین شهروندان به ویژه قشر جوان است، گفت: توسعه ورزش و برنامه های فرهنگی نفش مهمی در به حداقل رساندن آسیب های اجتماعی دارد.

 

فرماندار سنندج بر توسعه فضاهای ورزشی در نواحی منفصل شهری تاکید کرد و گفت: عملکرد شهرداری سنندج در برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی و توسعه ظرفیت های ورزشی در نواحی منفصل شهری قابل تقدیر است؛

 

 حسن عسکری نیز در ادامه این مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی و ورزشی محلات شهر سنندج اظهار کرد: از اقدامات دلسوزانه شهردار سنندج که دغدغمندانه مسائل شهر را در ابعاد مختلف زیرساختی، فرهنگی، ورزشی و ...دنبال می کند تقدیر می کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری سنندج طی سالجاری عملکرد بسیار موفق و قابل قبولی در برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی داشته اما انتظار تلاش بیشتر در این حوزه داریم، گفت: یکی از رسالت های شهرداری پرداختن به ورزش های همگانی است که توجه به محله محور کردن ورزش اقدام ارزشمند در شهرداری سنندج بود.

فرماندار سنندج با تاکید براینکه پرداخت به مقوله ورزش در حاشیه شهر سنندج در گذشته  مورد غفلت قرار گرفته بود، گفت: اقدامات ارزشمندی  توسط مجموعه مدیریت شهری در این دوره در توسعه فضاهای ورزشی در نواحی منفصل شهری همچون نایسر با بیش از 50 هزار نفر جمعیت صورت گرفته که قابل تقدیر است.

به گفته وی، تجربه نشان داده پردختن به ورزش و برنامه های فرهنگی در حاشیه شهر نقش مهمی در مقابله با آسیب های اجتماعی دارد از این رو باید از تمام ظرفیت ها در این حوزه بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره های ورزشی در کنار ایجاد شور و نشاط بستر ارزشمندی برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای ورزشی خواهد بود، گفت: در شهرستان سنندج استعدادهای خوب فرهنگی و ورزشی داریم که باید شناسایی و در راستای تقویت و توسعه آنها تلاش کنیم.

به گفته وی، طی سالجاری با مشارکت دستگاه های متولی تجهیز خانه های ورزش روستایی و راه اندازی و ساخت زمین های چمن مصنوعی در روستاها انجام شده که باید استمرار داشته باشد.

وی با تاکید براینکه پرداختن به مقوله ورزش هرمیزان جدی تر باشد زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد گفت: اگر دنبال کاهش و ریشه کنی آسیب های اجتماعی هستیم باید به موضوع ورزش های همگانی به صورت جدی در کنار توسعه ورزش های قهرمانی  مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار سنندج در ادامه از تلاش شهرداری سنندج در راه اندازی کمپ ماده 16 به عنوان اقدام ارزشمند و بر زمین مانده تقدیر کرد و گفت: راه اندازی این کمپ زمینه جمع آوری و ساماندهی معتادین متجاهر را که جلوه نامیمونی به شهر داده بودند فراهم کرد.

وی مقابله با تغییر کاربری زمین های ورزشی را مورد تاکید قرار داد و افزود: از دستگاه های متولی اداره کل ورزش و جوانان و و راه شهرسازی انتظار داریم به صورت جدی در مقابل با تغییر کاربری زمین هایی ورزشی مقاومت کنند.

گفتنی است؛ سازمان فرهنگی، ورزش و اجتماعی شهرداری سنندج در راستای ایجاد شور و نشاط در سطح شهر در سالجاری اقدام به برگزاری مجموعه مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری کرد که طی مراسمی از برترین های این جشنواره تجلیل شد.

این جشنواره با توجه به اهمیت رونق گرفتن ورزش محلات و همچین اثرات این مهم در نشاط و شادابی عموم مردم جامعه همچنین کمک به ورزش قهرمانی که در دل ورزش محلات نهفته است شهرداری سنندج برخود واجب می داند در مسیر رشد و رونق ورزش محلات و همچنین ورزش همگانی در کنار متولیان ورزش و سلامت جامعه بتواند کمک رسان این بخش باشد.  

مسابقات محلات سنندج در 4 رشته ورزشی 2 رشته مختص بانوان در رشته های دارت و کارته و آقایان، فوتسال و تنیس روی میز دارت و بانواده رده سنی ـزاد کارته رده سنی نونهالان و تنیس روی میز آقایان رده سنی آزاد کارته رده سنی نونهال و نوجوان برگزار شد.

 

توسعه زیرساخت های ورزشی در سنندج حمایت سرمایه گذاران بخش خصوصی است

 

فرهاد میمنت آبادی نیز در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی و ورزشی محلات شهر سنندج با تبریک سال نو و بهار قرآن اظهار کرد: اقدامات شهرداری سنندج در دو حوزه برنامه های فرهنگی و ورزشی طی سال جاری قابل تقدیر بوده است.

وی تصریح کرد:شهرداری به عنوان یک نهاد مردمی همانطور که از نام اش پیدا است در همه ابعاد زندگی مردم نقش دارد و اجرای این وظایف متعدد است که زمینه تحقق شهر آباد و شهروندان سالم و شاد را فراهم می سازد.

وی با بیان اینکه جشنواره فرهنگی و ورزشی محلات شهرداری سنندج با حضور 600 نفر برگزار شد، گفت: ایجاد شعف و شادابی در جامعه، تقویت استعدادهای ورزشی، فرهنگی و هنری و ایجاد روحیه سلامتی در جامعه از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره بوده است.

رییس شورای شهر سنندج افزود: اگرچه براساس ماموریت و وظایف تعریف شده رسالت شهرداری تقویت ورزش های همگانی است اما شهرداری و اعضای شورای شهر سنندج در این دوره از ورزش قهرمانی هم غافل نبوده و در حد وسع و توان از هیت ورزشی که مسابقات قهرمانی برگزار و یا قهرمانانی که طی امسال صاحب مدال قهرمانی شده حمایت کرده است.

وی به اهمیت توسعه ورزش های همگانی در جامعه گریزی زد و گفت: همه احاد جامعه در حوزه ترویج فرهنگ ورزش همگانی مسئول هستیم و در راستای رفع مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه امروز ما به واسطه سبک زندگی و نوع تغدیه بیش از پیش نیاز به توسعه فرهنگ ورزش دارد، گفت: باید از تمام ظرفیت ها برای توسعه ورزش در سطح شهر بهره بگیریم و هر کس در حد توان به رونق این حوزه کمک کند.

رییس شورای شهر سنندج تصریح کرد: مشکلات متعددی در زمینه زیرساخت های ورزشی در مرکز استان وجود داریم و امکانات موجود پاسخگوی نیاز ورزشکاران نیست، شهروندان فهیم و ورزش دوست سنندج سزاوار خدمات بیشتر در این حوزه هستند.

وی با بیان اینکه استان کردستان و خاصتا شهر سنندج کانون و محل تربیت ورزشکاران قهرمانی است که برای این استان و کشور نام آور بوده اند، گفت: ضمن حفظ این جایگاه قهرمانی باید سعی کنیم زمینه تقویت آن را بیش از پیش در جامعه به ویژه در بین نسل جوان فراهم سازیم.

رییس شورای شهر سنندج افزود: تقویت امکانات و زیرساخت های ورزشی نیاز به حمایت بخش خصوصی دارد شورا و شهرداری سنندج تمام قد از سرمایه گذارانی که در این حوزه ورود پیدا می کنند حمایت خواهد کرد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

 

کدخبر: 877569 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟