مشارکت 500 کنشگر در طرح «مهرواره محله همدل» قزوین

به گزارش رکنا از قزوین، حجت الاسلام یوسف پورآرین در جمع خبرنگاران که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات  برگزار شد افزود:

در اجرای این طرح 500 کنشگر در این طرح مشارکت دارند و در 100 محله در استان قزوین اهداف طرح را پیاده می کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآورشد: این طرح با هدف تحکیم و تقویت پیوندهای اجتماعی و گره گشایی از مشکلات مردم است.

وی اظهار کرد: در این پویش مشکلات حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی و آسیب‌های اجتماعی با کمک اعضای محلات بررسی و حل می‌شود.

حجت الاسلام یورآرین ادامه داد: این مهرواره در سه بخش هدف گذاری شده و کنشگران اصلی اجرای محله همدل، روحانیون و ائمه جماعات مساجد و امامان محله، هیئات مذهبی در سراسر استان هستند.

پورآرین اظهارداشت: مهمترین محورهای مورد توجه در اجرای طرح «مهرواره محله همدل» رسیدگی به معیشت، تهیه پوشاک و توزیع بسته های ارزاق ویژه نوروز، برپایی افطارهای ساده، بازسازی و تعمیر منازل محرومان، کمک به رفع اختلاف خانوادگی، اجرای پویش مهربانی، توزیع اقلام صلواتی و بسته های آموزشی است.

پورآرین بیان کرد: امسال با رویکرد جدیدی که اتخاذ شده وارد کنشگری برای رفع نیازهای مردم نیازمند شده ایم و این طرح در 100 محله اجرا می شود و امیدواریم بتوانیم آن را تا جشن غدیر هم ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه مهرواره به دنبال تقویت پیوندهای اجتماعی و گره گشایی از مشکلات مردم است، افزود: مجموعه‌های مردمی مرتبط با تبلیغات اسلامی موظف هستند با محوریت امام محله مشکلات مردمی محله را شناسایی و برای رفع آن با کمک افراد همان محل اقدام کنند.

وی تصریح کرد: مجموعه‌های مردمی وابسته به تبلیغات اسلامی با محوریت امامان جمعه و جماعات مسائل و مشکلات مردم محله را شناسایی می‌کنند که شامل مسائل معیشتی،اقتصادی، خانوادگی و اجتماعی و فرهنگی می‌شود و برای حل آنها اقدام می‌کنند.

این مدیر فرهنگی در ادامه در خصوص سایر برنامه های ویژه ماه رمضان اظهارداشت: امسال با اعزام 600 نفر از روحانیون و طلاب به مناطق شهری و روستایی، ادارات، محافل خانگی، زمینه 20 هزار نفر روز فعالیت پیش بینی شده که در ماه رمضان انجام می شود.

وی بیان کرد: حدود 450 نفر از مبلغان زن و مرد در سامانه شمع ثبت نام کرده اند و 100 نفر نیز از شهر قم در تیم روحانیون اعزامی حضور دارند و به غنای برنامه های دینی کمک خواهند کرد.

پورآرین یادآورشد: برای ایجاد وحدت رویه یک بسته محتوای تولید شده در سامانه اعزام مبلغ« شمع» بارگذاری شده که در اختیار روحانیون اعزامی قرار می گیرد.

وی گفت: در همه شهرستانها، شهرها و روستاهایی که ظرفیت تبلیغی وجود دارد در راستای محله همدلی اعزام مبلغ صورت می گیرد.

حجت الاسلام پورآرین در ادامه اظهارداشت: برگزاری پویش های قرآنی و جزء خوانی محفل انس با قرآن، کرسی های تلاوت قرآن، مراسم جزء خوانی با کمک موسسات قرآنی با حضور 300 قاری در رشته ترتیل، از برنامه های این ایام است.

وی اظهارداشت: طرح جزء خوانی قرآنی با حضور 30 قاری کشوری و استانی در مسجد امام حسن عسگری و پخش زنده از سیمای مرکز قزوین از برنامه های ایام ماه مبارک رمضان است.

این مسئول بیان کرد: پیش بینی برگزاری 30 محفل قرآنی به صورت سیار و محله محور و استفاده از ظرفیت شهرداران ، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا برای برپایی محافل قرآنی پیش بینی شده تا در هر شهرستان و روستا حداقل یک محفل قرآنی تشکیل شود.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

 

 

 

کدخبر: 877325 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟