آغاز طرح جمع آوری معتادان متجاهر در کرمانشاه/ رئیس پلیس: با مخلان نظم و آرامش مردم برخوردی جدی خواهیم داشت

به گزارش رکنا از کرمانشاه، سردار علی‌اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به آغاز طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر از امروز، اظهار کرد: ظرفیتی جدید برای جمع‌آوری بیش از ۵۰۰ نفر معتاد متجاهر در مرکز استان و ۲۵۰ نفر در اسلام‌غرب برای شهرستان‌های غربی و ۲۰۰ نفر هم در بیستون برای شهرستان‌های شرقی فراهم شده است.

وی، از کشف ۳ تن و ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی ۱۱ ماه سپرس شده از سال جاری خبر داد و گفت: در این راستا ۲۷ باند متلاشی، ۳۸۰ قاچاقچی مواد و ۲ هزار و ۱۶۰ خرده فروش نیز دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، از دستگیری و جمع‌آوری ۱۲ هزار معتاد متجاهر از سطح شهرهای استان خبر داد و گفت: ۳۹ واحد نیز که به محلی برای توزیع و مصرف مواد مخدر تبدیل شده بود با هماهنگی مقام قضائی به صورت کامل تخریب شده است.

وی تصریح کرد: امروز برخورد با پدیده سرقت به مطالبه‌ای عمومی در جامعه تبدیل شده و و پلیس نیز خود را مکلف می‌داند با این پدیده که بر روح و روان آدمی تاثیر منفی فراوان گذاشته و به ناامنی دامن می‌زند، قاطعانه برخورد کند.

جاویدان با بیان اینکه طرح مبارزه با سرقت مدتی است که به صورت همه جانبه در کرمانشاه آغاز شده است، یادآوری کرد: خادمان مردم در مجموعه انتظامی استان کرمانشاه با همه توان و تجهیزات خود تلاش خواهند کرد که علاوه بر متوقف کردن  روند افزایشی سرقت‌ها، در آینده‌ای نزدیک آمار وقوع سرقت‌ها را کاهش دهند.

وی تصریح کرد: در این طرح سارقان حرفه‌ای و مالخران اموال مسروقه که جرم آن‌ها کمتر از افراد سارق نیست به شدت تحت کنترل پلیس قرار خواهند گرفت و با همراهی دستگاه قضائی به صورت قانونی و قاطعانه با آن ها برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه و با دادن این نوید به مردم کرمانشاه که سارقان و افراد مالخر دیگر در این استان حاشیه امنیت نخواهند داشت و اگر بخواهند به رفتار غلط خود ادامه دهند با سخت‌ترین واکنش‌ها روبرو خواهند شد، یادآور شد: رسیدگی به امدادخواهی افرادی که اموالشان مورد سرقت قرار گرفته و تلاش برای به دست آوردن اموالشان از دیگر مواردی است که پلیس در طرح سراسری مبارزه با سرقت دنبال خواهد کرد.

وی همچنین به نقش مردم در کنترل و کاهش سرقت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: انتظاری که از شهروندان داریم این است بیش از گذشته مراقب اموال خود باشند و زمینه ارتکاب جرم را برای افراد سوء استفاده گر فراهم نکنند.

جاویدان خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواقع می توان با رعایت برخی نکات ساده مانند رها نکردن خودرو در حالی که روشن است و یا اطمینان از بسته بودن درب و شیشه پنجره خودروها هنگام ترک آن می تواند در کاهش سرقت‌ها موثر باشد.

وی در ادامه آمار سارقان دستگیر شده طی ۱۱ ماه سپری شده از سال جاری را ۷ هزار نفر اعلام کرد و اظهار کرد: در این مدت بیش از ۳۵ هزار وقوع سرقت داشتیم که ۵۱ درصد از آن کشف شده است.

جاویدان خاطرنشان کرد: با هماهنگی دستگاه قضائی سارقانی که از آغاز طرح مبارزه با سرقت دستگیر شوند تا پایان تعطیلات نوروزی تحت هیچ شرایطی حتی با تامین وثیقه نیز آزاد نخواهند شد.

این مقام عالی‌رتبه انتظامی استان کرمانشاه افزود: با تمام این تفاسیر پلیس برنامه‌های گسترده‌ای برای ایام نوروز دارد و ۲۷ ایستگاه دیگر به شهرهای مختلف استان از جمله ۵ ایستگاه در شهر کرمانشاه اضافه می‌شود تا در کنار افزایش گشت‌ها شرایطی فراهم کند تا شاهد وقوع کاهش سرقت‌ها و در عین حال افزایش دستگیری سارقان باشیم.

وی گفت: طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با سرقت به صورت جدی در استان ادامه پیدا خواهد کرد و مردم شریف کرمانشاه نیز مطمئن باشند خادمان آن‌ها در مجموعه انتظامی استان با همه توان برای برخورد با این پدیده تلاش خواهند کرد.

جاویدان در ادامه به در پیش بودن چهارشنبه پایان سال، تصریح کرد: از همه مردم و خانواده ها می‌خواهم که با رعایت قانون و کنترل نوجوانان و جوانان و نظارت دقیق‌تر کاری کنند که چهارشنبه پایان سال را به تلخی تبدیل نکند تا شهروندان عزادار و غصه دار عزیزان خود نشوند.

وی اضافه کرد: متأسفانه نمونه‌های فراوانی داریم که نوجوانان و جوانان به خاطر لحظه‌ای شادی زودگذر یا جان خود را از دست داده‌اند و یا باعث نقش عضو خود و حتی دیگران شده‌اند در حالی که می‌شد با مقداری درایت بیشتر از بروز خیلی اتفاقات ناگوار جلوگیری کرد.

رییس پلیس استان کرمانشاه در عین حال از برخورد پلیس با مخلان نظم و ارامش مردم در چهارشنبه پایان سال خبر داد و گفت: عده ای فکر نکنند به بهانه شادی می توانند مزاحم دیگران شوند، این افراد تحت رصد و کنترل پلیس قرار خواهند داشت و در صورت بروز هرگونه اقدامی دستگیر و علاوه بر معرفی آن‌ها به مراجع قضائی و صدور مجازات های لازم، خودروی آن ها نیز تا پایان تعطیلات توقیف خواهد شد.

وی همچنین، از کشف بالغ بر ۶۵۰ هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز خبر داد و گفت: بخش اعظمی از این تعداد در اسفندماه و طی ۲ هفته اخیر کشف شده است.

وی همچنین به درپیش بودن سفرهای نوروزی هم اشاره کرد و گفت: ان شالله هموطنان با رعایت قوانین و مقررات رانندگی به خادمان خود در مجموعه انتظامی برای برقراری امنیت ترافیکی کمک کرده و شرایط سفری ایمن را برای خود فراهم می‌آورند.

جاویدان گفت: گشت‌های پلیس به صورت محسوس و نامحسوس در جاده‌ها حضور خواهند داشت تا ضمن امدادرسانی به شهروندان و مسافران، برخوردهای لازم با رانندگان قانون‌شکن را به عمل بیاورند.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 876578 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟