نگرش‌های فرهنگی مانع رونق کار و اشتغال

به گزارش رکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی صبح امروز در دیدار با طلاب اردبیل، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های موجود که طلاب را شامل می‌شود معیشت آن‌هاست که سبب شده به عنوان ضعیف‌ترین اقشار کشورمان باشند.

وی با اشاره به اینکه طلاب و فضلای اردبیل جزو بهترین سرمایه‌های این استان محسوب می‌شوند بیان کرد: عملیاتی‌سازی طرح‌های پویای فرهنگی و تبلیغی تاثیرات بسزایی در جامعه به دنبال دارد که در این زمینه دشمنان باید به نقشه‌های دشمنان پی برده شود که اقتدار و سرافرازی ایران و ایرانی را نمی‌پذیرند و با توجه به این که سرمایه‌گذاری‌های فراوانی در تحریک احساسات و ایجاد جنگ‌های شناختی رقم خورده بنابراین باید در این زمینه تمام سعی و تلاش خود را برای خنثی‌سازی این توطئه‌ها بکارگیریم.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل خاطرنشان کرد: یکی از برجسته‌ترین مشکلات اقتصادی مربوط به نگرش‌های فرهنگی به کار و اشتغال است که در این زمینه باید افکار و اندیشه‌های ملت در تمامی حوزه‌های زیست اجتماعی تقویت شود.

عاملی بیان کرد: بخش اعظمی از مشکلات و دغدغه‌های ما در عرصه‌های مختلف به آسیب‌های عرصه آموزش و پرورش و تربیت نسل‌ها برمی‌گردد و ارتقا و تقویت دینداری و فرهنگ دینی جامعه از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که باید به آن توجه ویژه وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: صیانت از دین الهی و مبارزه با انحراف آموزه‌های دینی را برجسته‌ترین رسالت انبیا و اهل‌بیت (ع) به عنوان یکی از اولویت‌های مهم و اساسی است که باید مورد توجه واقع شود و فعال‌سازی آن نیازمند حضور و میدان‌داری طلاب در عرصه‌های مختلف اجتماعی، برای تقویت فرهنگ دینی جوامع انسانی است.

 

کدخبر: 875598 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟