لزوم فعالیت پلیس ساختمانی/شهرداری‌ها روی ساخت‌وسازها نظارت جدی داشته باشند

به گزارش رکنا از لرستان؛ احمدرضا دالوند در دیدار با شهردار خرم‌آباد بر اولویت‌بندی در اجرای برنامه‌های شهری تاکید و اظهار کرد: شهردار باید تکالیف خود را در بحث نظافت و بهداشت، کنترل و هدایت توسعه فضا و مبلمان شهری و همچنین مدیریت زیست محیطی جدی بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به کمبود منابع مالی شهرداری‌ها افزود: به‌دلیل ناپایداری ساختار درآمدی شهرداری‌ها در لرستان، پروژه‌های عمرانی زمان‌بَر بوده و همچنان به بهره برداری نرسیده‌اند، از این‌رو باید به دنبال درآمد پایدار بود.

معاون استاندار از دیگر مشکلات شهرداری به نخاله‌های ساختمانی و آسیب‌های زیست‌محیطی اشاره کرد و گفت: سایت پسماند و نخاله در خرم‌آباد توسط شهرداری مکان‌یابی شود تا شاهد رهاسازی نخاله‌ها در حاشیه شهر نباشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساماندهی فضای سبز و هرس درختان، افزود: به منظور توانمندسازی و ارتقای سطح علمی کارکنان شهرداری در فضای سبز برگزاری دوره آموزشی تخصصی امری ضروری است.

دالوند با تاکید بر لزوم صدور پروانه ساختمانی قبل از ساخت وساز توسط شهرداری‌ها، بیان کرد: شهرداری‌ باید برای بالا بردن کیفیت ساختمان‌ها در کنترل و نظارت بر ساخت و ساز نقش جدی‌تری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پلیس ساختمانی برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی و ساخت و سازهای بدون مجوز فعال شود.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 874866 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟