انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری اصفهان و انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سعید ابراهیمی در گردهمایی بزرگ شرکت‌های دانش‌بنیان استان اصفهان و تجلیل از ابوالقاسم مرادی چهره ماندگار زیست‌بوم فناوری استان اظهار کرد: از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری به منظور برقراری ارتباط با مراکز نوآور و فناور با مراکز نوآوری دانشگاه‌های مختلف جلسات متعددی برگزار شده است، زیرا معتقدیم می‌توان نیازها و مسائل شهرداری را از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان برطرف کرد.

وی افزود: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور رفع نیازهای حوزه شهری و توسعه همکاری‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان بین شهرداری اصفهان و انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان منعقد شد.

سیدمهدی ابطحی، رئیس سابق دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این همایش به ایراد سخنانی درخصوص اهمیت حمایت از کارآفرینان پرداخت و گفت: به قهرمانان به‌عنوان الگو نیازمندیم؛ الگوها و قهرمانانی که رخوت نداشته باشند، خلاقیت و حرکت مداوم داشته باشند، قهرمانانی از جنس مردم و برای مردم باشند، کسانی که سختی را تجربه کرده باشند و قوی‌تر ادامه دهند، مبتکر و حساس باشند و غیرتمند زندگی کنند.

فرید نجات‌بخش، رئیس هیئت مدیره انجمن‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان اصفهان نیز گفت: مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان جوانانی هستند که قرار است ریل اقتصادی کشور را از یک اقتصاد منبع‌محور یعنی نفت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان تغییر دهند، لذا شایسته است مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان به تأسی از ابوالقاسم مرادی در عرصه آموزش اقدام کنند.

ابوالقاسم مرادی، چهره ماندگار زیست‌بوم فناوری استان اصفهان هم گفت: مردم ایران به خوبی مشکلات را می‌فهمند و انتظار رفع آنها را از دولتمردان دارند.

او تاکید کرد: راهکار رفع مشکلات استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان است؛ چراکه شرکت‌های دانش‌بنیان برای جامعه مفید هستند، از این رو باید تقویت شوند و تداوم یابند.

چهره ماندگار زیست‌بوم فناوری استان با بیان اینکه سرمایه اصلی ما نفت، گاز و معادن نیست، تأکید کرد: سرمایه اصلی جوانانی هستند که نباید اجازه داد به هر بهانه‌ای از کشور خارج شوند.

به گفته او، اتحاد شرکت‌های دانش‌بنیان با یکدیگر می‌تواند راهکار رفع مشکلات باشد، در این راستا باید جوانان و مدیران از ظرفیت اتحاد یکدیگر در کشور و استان بهره ببرند.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 871519 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟