پتروشیمی ایلام ۸ تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان امضاء می‌کند

 به گزارش رکنا از ایلام؛ بهزاد یاری روز سه شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: در‌ این نمایشگاه ۷ تفاهم‌نامه‌ شامل بومی‌سازی ماشین‌آلات حساس مکانیکال سیل، پمپ و کمپرسور ،کنترل ولو، توربو اکسپندر و یک تقاهم نامه همکاری برای تامین کاتالیست مورد نیاز شرکت پتروشیمی ایلام منعقد می‌شود.

وی با بیان اینکه تیم تحقیق و‌ توسعه شرکت پتروشیمی ایلام در این نمایشگاه از تجارب شرکت‌های دانش‌بنیان در‌ حوزه ساخت و بومی‌سازی قطعات بهره‌مند خواهند شد، افزود: تولید مستمر صنعت پتروشیمی بواسطه‌ی تحریم و کمبود تجهیزات و قطعات یدکی تهدید می‌شود که در‌ این راستا استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در اولویت مجتمع قرار دارد.

معاون مجتمع پتروشیمی ایلام افزود:این شرکت در‌ نمایشگاه تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی از دانش و تخصص شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ساخت قطعات یدکی، مکانیکال سیل، کنترل ولو، دی سوپر هیل و مواد شیمیایی بهره‌مند خواهد شد.

بهزاد یاری با اشاره به اینکه پتروشیمی ایلام برای استمرار تولید نیازمند انواع کاتالیست و مواد شیمیایی است و هرینه تمام‌شده واردات از چین و ژاپن بسیار بیشتر از ساخت داخل است، تاکید کرد: مجتمع پتروشیمی ایلام بر اساس تجربه استفاده از کاتالیست های ساخت داخل از جمله کاتالیست SAZ در واحد پلی اتیلن سنگین و کاتالیست های هیدروژانسیون واحد الفین به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت‌های تولید کننده داخلی دیگر کاتالیست‌ ها است.

معاون مجتمع پتروشیمی ایلام اظهار داشت: شرکت پتروشیمی ایلام در چهارمین نمایشگاه و همایش تخصصی «حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی» که در روزهای ۲۴ تا ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ در مرکز نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش برگزار می شود، حضور فعال خواهد داشت.

کوثر موسوی/ایلام 

کدخبر: 869662 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟