انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه لرستان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان

به گزارش رکنا از لرستان ؛ صبح روز یکشنبه، 23 بهمن‌ماه، این تفاهم‌نامه که مبتنی بر همکاری‌های دوجانبه آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی مهارت‌آفرین و کاربردی است در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان به امضای دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و حشمت‌اله معتمدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان رسید و مبادله شد.

همچنین نشست دوجانبه برای گسترش همکاری‌ها، برگزار شد.

در این نشست علاوه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان و هیئت همراه، دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان و رضا آساره، رئیس گروه ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه لرستان، حضور داشتند.

هر دانشجو یک مهارت

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این نشست گفت: «رویکرد این است هر دانشجو در کنار تحصیل، یک مهارت کاربردی بیاموزد».

دکتر نظری، تشریح کرد: «اینگونه همکاری‌ها و تفاهم‌نامه‌ها باید به‌صورت کامل اجرا شوند و از ظرفیت‌های همدیگر بهره‌گیری شود».

وی، بیان کرد: «همکاری‌های دوجانبه براین اساس که ضعف‌ها رفع شود و هم‌افزایی و همگرایی افزایش یابد بایستی گسترش یابند».

رئیس دانشگاه لرستان، اظهار داشت:«اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان یک اداره پویا و فعال است که باید همکاری دانشگاه لرستان با این اداره کل، گسترش یابد».

دکتر علی نظری، افزود: «وقتی تفاهم‌نامه‌ها منعقد می‌شوند بعد از آن، بایستی مدیران و کارشناسان دو طرف کوشش کند محتوای تفاهم‌نامه به بهترین روش ممکن اجرا شود».

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان ادامه داد: «تقویت همکاری‌های دوجانبه باعث می‌شود مهارت‌آموز با رویکرد دانش‌بنیان، مهارت بیاموزد و مهارت‌ها علاوه بر جنبه کاربردی از نوع دانش‌بنیان هم باشند و بتوانند متناسب با تغییرات روز جامعه، به‌روزرسانی شوند».

دکتر نظری، توضیح داد: «تقویت همکاری بین دانشگاه لرستان و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان براین پایه است که هم جنبه تئوری مهارت‌آموزان و هم جنبه‌ کاربردی، عملیاتی و اجرایی برای دانشجویان تقویت شود تا تئوری و عمل، پا به پای یکدیگر، حرکت کنند».

مهارت‌های کاربردی برای اشتغال پایدار

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان در این نشست گفت: «سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، تغییر رویکرد داشته و برای همه اقشار جامعه از جمله اقشار مهم دانشجویان و دانش‌آموختگان، آموزش و ارتقای مهارت‌های کاربردی در راستای ایجاد اشتغال پایدار را برنامه‌ریزی کرده است».

حشمت‌اله معتمدی، تشریح کرد: «با گسترش همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان و دانشگاه لرستان، بایستی همگرایی در راستای ارتقای کیفی خدمات مشترک به جامعه هدف به‌ویژه دانشجویان و دانش آموختگان، گسترش یابد».

معتمدی افزود: «موضوع کارورزی دانشجویان و ارتباط دانشگاه با صنعت از جمله موضوعات مهمی است که بایستی در اینگونه همکاری‌ها برپایه مهارت‌افزایی، افزایش یابد».

وی، اظهار داشت: «برای ارتقای اثرگذارتر کارگاه‌های مهارت‌آفرین بایستی از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه لرستان استفاده شود».

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان، تشریح کرد: «از ظرفیت و توانمندی اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان برای ارتقای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید بهره‌گیری شود».

حشمت‌اله معتمدی، بیان کرد: «توانمندی‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان و دانشگاه لرستان بایستی به اشتراک گذاشته و از تجربیات همدیگر برای ارتقای آموزش‌های مهارتی و کاربردی جامعه استفاده شود».

معتمدی، تصریح کرد:«یکی از اهداف مهم این نوع همکاری‌ها و انعقاد اینگونه تفاهم‌نامه‌ها، این است که اشتغال دانش‌بنیان، مهارت‌محور و پایدار در جامعه گسترش یابد و نهادینه شود».

گفتنی است در این نشست، دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان و رضا آساره، رئیس گروه ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه لرستان، گزارشی از زیرساخت‌ها، توانمندی‌ها، تجهیزات و امکانات مختلف دانشگاه لرستان در راستای گسترش همکاری‌های دوجانبه، ارائه کردند.

مهدی زکی پور / لرستان 

کدخبر: 868958 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟