انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه اتاق بازرگانی اصفهان، دانشگاه آزاد و جامعه هتلداران

به گزارش رکنا از اصفهان؛ جلسه انعقاد تفاهم نامه ایجاد دانشکده‌های عالی مهارتی منابع انسانی و گردشگری با حضور رئیس اتاق بازرگانی اصفهان،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و جمعی از اعضای جامعه حرفه ای هتلداران اصفهان برگزار شد.

مسعود گلشیرازی رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات صورت گرفته در کمیسیون گردشگری، صنایع دستی و فرش و سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی، این سرا را واحد حایز اهمیتی از دید فعالان اقتصادی معرفی کرد و افزود: سرای نوآوری، امیدی برای برقراری تعامل مطلوب و با کیفیت صنعت و دانشگاه است.

وی همچنین با اشاره به سند توسعه استان، اصفهان را شهری خدماتی معرفی و تصریح کرد: جایگاه اقدامات حوزه گردشگری مستقیماً در این رسته است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه با آرزوی توفیق روز افزون برای مسیر توسعه اقتصادی استان، انعقاد تفاهم نامه در راستای ایجاد دانشکده‌های عالی مهارتی گردشگری و هتلداری و منابع انسانی را قدمی در این راستا قلمداد کرد.

پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز دانشکده عالی مهارت و ایده هیات علمی وابسته را از خروجی‌های ارزشمند سرای نوآوری برشمرد.

 و ی ضمن تشکر از همکاری مؤثر کمیسیون گردشگری و سرای نوآوری گفت: دانشگاه با تمامی ظرفیت خود آماده اجرای طرح‌های نوآورانه است.

در ادامه علی کرباسی زاده مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، نگاه دانشگاه آزاد را نگاهی نتیجه گرا و خاص دانست که با حمایت حداکثری از به روز رسانی سیستم آموزشی با نیاز جامعه پیش می رود.

وی با تاکید بر اینکه موضوعات اصلی گردشگری در کشورهای موفق، حول محور خدمات پذیرایی است، خواستار برنامه‌ریزی دقیق برای برگزاری دوره‌های آموزشی حرفه ای باکیفیت شد.

رئیسی عضو جامعه هتلداران اصفهان نیز گفت: در سال‌های اخیر به دلیل کرونا و برخی مشکلات گردشگری استان بسیار کم رونق شده و نیازمند توجه ویژه است.

وی افزود: در زمینه گردشگری اساتید عملیاتی زیادی موجود است و می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های موجود، آموزش‌های مناسبی در محل کار و در حداقل زمان به متقاضیان ارائه کرد.

همچنین آقاجان نایب رئیس جامعه هتلداران اصفهان نیز با تاکید بر اینکه گردشگری نیازمند دانش و مهارت در کنار یکدیگر است افزود: به همین دلیل لازم است آموزش‌ها در محل کار به دانشجویان ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انسانی زمانی منابع انسانی محسوب می شود که دارای مهارت شود.

در ابتدای این جلسه حمید منتظرالقائم مدیر سرای نوآوری به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط این مرکز و کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان از نیازسنجی تا ارائه طرح دانشکده‌های عالی مهارتی پرداخت.

وی افزود: طبق آمار ارائه شده توسط سالنامه آماری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سال 1398 هتل‌های دارای گواهی کیفیت در ایران 12درصد از کل هتل‌ها هستند و با این وجود ارائه آموزش‌های حرفه ای در این حیطه ضروری است.

در پایان این جلسه که با حضور اعضای شورای راهبردی سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه برگزار شد، تفاهم نامه‌های ایجاد دانشکده‌های عالی مهارتی هتلداری و گردشگری و منابع انسانی بین طرفین امضا و مقرر گردید طرفین طی نامه‌های رسمی، نمایندگانی برای تشکیل شوراهای راهبردی هر یک از تفاهم نامه‌ها معرفی کنند.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 867298 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟