دستگاههای اجرایی از رسانه ها حمایت کنند / استاندار قزوین عنوان کرد

به گزارش رکنا ازقزوین، دیدار صمیمانه استاندار با مدیران مسئول و سردبیران رسانه های استان در سالن باغستان برگزار شد.

محمد مهدی اعلایی در این نشست اظهارداشت: از زمان استقرار دولت سیزدهم و حضور در استان مهمترین دغدغه ما مدیریت منابع آبی بود و با ظرفیت هایی که در صنعت و کشاورزی داریم مشاهده شد ۸۸ درصد آب مصرفی در بخش کشاورزی است هر چند ۴ درصد غذای کشور در همین دشت تولید می شود.

اعلایی در مورد ایجاد کمپ ماده 16 نیز بیان کرد: یکی از مشکلات ما نداشتن کمپ ماده 16 بود و مدتی شاهد افزایش سرقتهای خرد بودیم که خوشبختانه این کمپ را ایجاد کردیم و هر دوره 200 معتاد متجاهر در آن نگهداری می شود واین وضعیت به کاهش تخلف و آسیب ها بویژه کم شدن سرقتها کمک کرده است.

وی گفت: البته گاهی اوقات نباید از مسائل کوچک که می تواند مشکل ساز شود غفلت کنیم لذا در استان رویکرد ما این بود که نوع مواجهه ما با حوادث هوشیارانه باشد و دستگاه قضایی هم حضور داشت و آنها که دچار غفلت شده بودند آگاه شدند و با  کسانی که اصرار بر روش غلط داشتند برخورد شده است.

استاندار قزوین در خصوص استفاده از بانوان در مسندهای مدیریتی هم اظهارداشت: با توجه به ظرفیت بانوان از آنها در پست های مدیریت از جمله محیط زیست، بنیاد شهید، امور بانوان، مدیرکل دفتر روستایی استفاده کرده ایم وهمه توانمندی خود را نشان داده اند.

اعلایی در مورد نشست با احزاب هم گفت: با احزاب مختلف و شناسنامه دار نشست داشته ایم اما بدلیل کرونا متوقف شد ولی نشست متمرکز با همه ممکن نشده که آن را در دستور کار داریم.

وی استقرار دفتر پلیس اینترپل و صندوق ضمانت صادرات را از دیگر کارهای خوب انجام شده در یک سال اخیر دانست.

علایی وجود راههای مواصلاتی را مهم دانست و افزود: میزان تردد وسایل نقلیه عبوری در استان قابل توجه است و  دنبال برنامه ریزی هستیم تا از این ظرفیت بخوبی در مسیر اقتصادی و رونق گردشگری بهره ببریم.

وی در خصوص تخلف مدیران گفت: امیدواریم هیچ مدیری تخلف نکند و دچار مشکل نشود اما اگر تخلفی از سوی مدیر و یا بستگانش رخ دهد دستگاه قضایی ورود می کند و هر حکمی داد برای ما مورد پذیرش است و در این مواقع افرادی که خلاف نکرده اند باید ادله داشته باشند و از خود دفاع کنند و برائت بگیرند و درفضای مدیریت استان هیچ مدیری مصون از رسیدگی و پیگیری خود و بستگانش نیست.

وی برای حل مشکل مسکن خبرنگاران واجد شرایط هم قول داد و افزود:برای خبرنگارانی که شرایط دریافت مسکن را داشته باشند آماده معرفی آنها در پروژه مهرگان هستیم.

استاندار قزوین در مورد وضعیت آلودگی هوا در استان نیز اظهارداشت: با مدیریت انجام شده منابع آلاینده هوا افزایش نیافت و در دی ماه و بهمن ماه کاهش دما داشتیم و پایداری جوی روی داد و نسبت به سالهای قبل پایداری جو بیشتر شد.

وی افزود: برای کاهش آلایندگی نیروگاه نیازمند فیلتراسیون هستیم که هزینه میلیاردی لازم دارد که در کوتاه مدت شاید ممکن نباشد.

اعلایی گفت: اعتقاد دارم که اقتصاد رسانه باید قوی شد و حتما پیگیری می کنیم تا زمینه کمک به شما مهیا شود چون خود را رسانه ای می دانم و در فضای تعاملی دست شما را می فشارم و از ایده هایتان استفاده می کنم اما اهل باج دادن به رسانه ها نیستم.

photo_2023-01-31_23-53-09

اعلایی یادآورشد: اعتراض مالکین شهرک اندیشه موجب شد دستور دادیم معاون عمرانی آن را پیگیری کند و با همدلی آن را حل کردیم و به لطف خدا مشکل وقفی بودن اراضی زیاران حل شد و ساخت و ساز در آن آغاز شد و هر جا مشکلی قابل حل نبود هم با صداقت اعلام کردیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: اگر منابع آبی در مسیر  درست قرار گیرد با اتکا به دانش می توانیم هم بهره وری را بالا ببریم و هم از آب کمتری برای تولید استفاده کنیم.

وی بیان کرد: کشاورزی قراردادی پیشرفت خوبی داشته و مدیریت منابع آب و هوشمند شدن چاهها و ایجاد رصد خانه آب و ایجاد نرم افزار بازار آب در استان شکل گرفته است.

اعلایی یادآورشد:  الان موضوع آب بصورت ساعتی در اختیارافراد قرار می گیرد و بازار آب می تواند معامله آب در بخش کشاورزی را بهتر می کند و امکان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی مهیا شده و آب برای سرمایه گذاری کشاورزی تامین و به یک ثروت تبدیل می شود.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

 

 

 

 

کدخبر: 866444 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟