شناسایی تخلف اضافه تناژ بار در راه‌های قزوین ۲۰ درصد افزایش یافت

به گزارش رکنا از قزوین، جواد حق‌لطفی در این باره اظهار کرد: میزان بار کشف شده از این تعداد متخلف ۲ هزار و ۹۱۱ تن بوده است که توسط گشت های راهداری  وحمل و نقل جاده ای و پلیس راه به دست آمده است.

وی اضافه کرد:راه اندازی گشت های نظارتی با مشارکت پلیس راه استان و رصد جابه‌جایی کالا توسط ناوگان بار و هرگونه تخلفات جاده ای همواره با جدیت در راه های استان قزوین در حال اجرا است.

حق‌لطفی ادامه داد: به منظور تامین ایمنی تردد و جلوگیری از اختلال در تردد و هرگونه حوادث جاده ای و همچنین حفظ و نگهداری راه‌ها و ابنیه فنی مشخصات بار برای حمل در جاده باید از نظر ابعاد و وزن، منطبق با مقادیر تعریف شده در مقررات حمل و نقل بار در راه ها باشد و در صورت رعایت نکردن این موضوع با متخلفان برخورد می‌شود.

وی در ادامه همچنین از صدور ۲ هزار و ۲۷۷ پروانه عبور بارهای ترافیکی طی این مدت خبر داد و گفت:صدور پروانه عبور مربوط به محموله هایی با مشخصات خارج از مقادیر تعریف شده در مقررات حمل و نقل بار است که در آن مواردی چون سرعت، ساعت و مسیر مجاز برای تردد قید شده است.

حق‌لطفی با اشاره رشد ۷ درصدی صدور این پروانه‌ها طی سال جاری گفت:در این مدت ۲۸ بازدید نیز توسط کارشناسان ایمنی و ترافیک از روند عبور بارهای ترافیکی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد:اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای علاوه بر نظارت بر حمل میزان بار، بر رعایت مقررات حمل و نقل مواد خطرناک نیز  نظارت می کند که امسال ۱۲۳ بازدید توسط گشت های کنترل و نظارت از این ناوگان انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از رانندگان وسایل نقلیه سنگین خواست با رعایت میزان مجاز حمل بار در ارتقای ایمنی تردد و حفظ و نگهداری راه ها و جلوگیری از آسیب رسیدن به سرمایه های ملی سهیم شوند.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

منبع:روابط عمومی راهداری قزوین

کدخبر: 865019 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟