همه به پویش هر خانه یک اتاق گرم بپیوندیم / در خطبه های نماز جمعه همدان مطرح شد

به گزارش رکنا از همدان،دکتر محمد صادق محبی نظر با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۶۰۰ هزار مشترک خانگی در استان وجود دارد، گفت:استان همدان بعنوان اولین استان سبز کشور به معنای استانی که تمام مشترکین خانگی شهری و روستایی استان (روستاهای بالای بیست خانوار) از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، شناخته می شود.

وی عنوان کرد: امسال شرکت گاز استان همدان با تمهیداتی که در نظر گرفته خوشبختانه با وجود برودت هوا که در دو دهه اخیر بی سابقه بوده،  هیچ مشکلی در گازرسانی به مشترکان خانگی استان همدان پیش نیامد

.  مدیر عامل شرکت گاز با تاکید بر اینکه  با راه اندازی پویش "هر خانه یک اتاق گرم" و اطلاع رسانی اصحاب رسانه اذعان داشت: تاکنون مردم فهیم استان صرفه جویی خوبی در مصرف گاز استان داشته و تا حدی  با در خواست گاز طبیعی نیروگاه شهید مفتح برای راه اندازی فاز ۲ نیروگاه با هماهنگی واحد دیسپچینگ شرکت ملی گاز و کمیته استانی مدیریت انرژی موافقت شد و از ناترازی برق استان نیز جلوگیری شد.

محبی نظر در ادامه از پایش مصرف گاز ادارات و صنوف تجاری استان همدان از ابتدای دی ماه خبر داد، افزود:در این مدت ۵۷۸۰ مورد پایش و ۵۸۹ اخطار و ۹۱ موردقطع گاز انجام شده تا اختلالی در گازرسانی به مشترکین خانگی رخ ندهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان نظام تعرفه گذاری گازبهای خانگی را خبر داد، ادامه داد: بر اساس این تعرفه گذاری استان همدان در اقلیم ۱ یعنی خیلی سرد قرار گرفته و از بیشترین تخفیفات گازبها بهره مند شده است.

وی ادامه داد: در این نظام تعرفه گذاری مشترکین در ۱۲ پله دسته بندی شده اند که گازبهای ۳ پله ی ابتدایی که اصطلاحا خوش مصرف نامیده می شوند طی ۷ سال گذشته تغییری نداشته و امسال نیز افزایشی نداشته اند، در ۳ پله بعدی ۳۰ درصد افزایش گازبها لحاظ شده و دو پله انتهایی که اصطلاحا بد مصرف شناخته میشوند برای هر متر مکعب گاز ۵۰۰۰ تومان و ۶۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

دکتر محبی نظر بیان کرد: طبق آمار مصرف سال گذشته ۷۲ درصد از مشترکین استان جزو ۳ پله اول بودند و فقط ۲ درصد از مشترکین جزوه بد مصرف ها بودند.

وی همچنین گفت:در این نظام تعرفه گذاری برای مشترکین تحت پوشش نهاد های حمایتی مانند کمیته امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در صورت رعایت الگوی مصرف بصورت رایگان در نظرگرفته شده است و این رایگانی بر اساس اجرای عدالت یارانه انرژی اجرا شده و گازبهای این عزیزان از افزایش گازبهای مشترکین بد مصرف تامین خواهد شد.

وی ضمن تشریح مصرف گاز در ایران در مقایسه با استاندارد جهانی اعلام داشت : جهت حفظ پایداری گازرسانی به مردم عزیز باید الگوی مصرف انرژی در کشور اصلاح شود که این اتفاق نیاز به فرهنگسازی دارد.

مدیر عامل شرکت گاز استان همدا در همین راستا گفت:  شرکت گاز استان همدان با راه اندازی جشنواره های دانش آموزی سعی دارد فرهنگسازی را از کودکان آغاز نماید و این جشنواره در دو سطح متوسطه و ابتدایی برگزار شده و دانش آموزان مقطع متوسطه ضمن نصب برنامه موبایلی و ثبت ارقام سیاه رنگ کنتور گاز منزل خود در این جشنواره ثبت نام می نمایند و با استفاده از راهکار پیشنهادی خود سعی میکنند مصرف گاز خانه خود را کاهش دهند.

در پایان بهمن ماه با بررسی مصرف گاز این دانش آموزان توسط شرکت گاز استان همدان به دانش آموزانی که راهکار مناسبی ارایه دهند جوایز ارزشمندی اهدا خواهد شد. در مقطع ابتدایی نیز کتابهایی با نقاشی و شعر برای دانش آموزان در نظر گرفته شده که همراه با حضور مربیان آموزشی در مدارس توزیع می شود.

 

کدخبر: 863466 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟