لرستان میزبان سه رویداد بزرگ فجر خواهد بود

به گزارش رکنا از لرستان ؛ منصور احمدی‌روز پنجشنبه  در جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه امروزه در کشور شاهد پیشرفت‌ها بسیاری در همه زمینه‌ها هستیم ، اظهارکرد: رمز پیروزی انقلاب انگیزه الهی و وحدت است و دهه مبارک فجر از ایام‌ بسیار مهمی است که باید اهمیت آن بیش از پیش تبیین شود.

وی به برنامه‌های مختلفی که در شهرهای استان با اولویت مناطق محروم در نظر گرفته شده اشاره کرد و افزود: امسال در چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر برای هشتمین سال متوالی با هدف نشاط‌‌ آفرینی در جامعه میزبان جشنواره فیلم فجر خواهیم بود که همواره با استقبال بسیار خوب دوستداران سینما، فیلم‌سازان و هنرجویان سینمایی لرستان مواجه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان  از برگزاری جشنواره‌ی هنرهای تجسمی فجر طی بهمن ماه سال جاری در استان خبر داد.

 وی افزود: آثار راه یافته در شهرستان‌ها به استان در  این جشنواره در قالب نمایشگاه‌های مختلف در معرض دید علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف تجسمی در استان قرار خواهد گرفت و از آثار برتر تقدیر به عمل خواهد آمد.

احمدی همچنین به میزبانی از سی‌و هشتمین جشنواره موسیقی فجر اشاره و یادآورشد: امیدواریم با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح ملی و استانی شاهد شکوفایی هر چه بیشتر فرهنگ و هنر استان باشیم.

وی مبحث بنیان خانواده را در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان را از رویکردهای اصلی در این اداره برشمرد و افزود: با توجه به اینکه با بجران جدی جمعیت و رکود جمعیت در کشور مواجه هستیم، براساس رسالت‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، راهبردها و سیاست‌های فرهنگی باید در ارتقای تولید موالید باشد و محتواسازی و پیوست محتوایی در این زمینه را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی لرستان  با اشاره به اینکه دشمنان مبانی اعتقادی با رویکرد عفاف و حجاب را مورد هجمه قرار داده‌اندگفت: توجه ویژه به حوزه عفاف و حجاب در همه برنامه‌های فرهنگی و هنری باید مد نظر قرار گیرد.

براساس این گزارش در این جلسه هر یک از روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان به بیان دغدغه‌ها و مسائل شهرستان‌ خود با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان پرداختند و برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم جهت هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن دهه مبارک فجر در استان صورت گرفت.

برپایه این گزارش ، جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، با محوریت برنامه‌های دهه مبارک فجر به ریاست منصور احمدی، مدیر کل و با حضور معاونان ستادی، تیمور احمدوند، مدیر حراست، رضا نیازی، قائم مقام مدیر کل، روسای شهرستان‌های تابعه استان، محمد چگنی‌نژاد مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، در سالن شهید حیدریان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد.

مهدی زکی پور / لرستان 

کدخبر: 863021 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟