پویش کودکان سایبری فرصت مناسبی برای ارتقای سطح دانش در فضای مجازی

به گزارش رکنا از هشترود؛ سرهنگ "محسن محمودی" در تشریح این خبر اظهار داشت: با رشد فناوری و به تبع آن اینترنت و شبکه های اجتماعی روز به روز ارتباطات به سمت فضای مجازی سوق پیدا می کند در این بین نه تنها بزرگسالان بلکه نوجوانان و کودکان نیز با فضای مجازی در ارتباط مستقیم می باشند.

وی تصریح کرد: کودکان به دلایل مختلف از جمله سرگرمی و بازی، دیدن پویانمایی، ارتباط با همسالان خود در فامیل و دوستان خانوادگی، آموزش مجازی و کلاس های رسمی و غیررسمی ارتباطشان با فضای مجازی افزایش پیدا می کند این در حالی است که کافی نبودن آشنایی خانواده ها با مخاطرات فضای مجازی و راهکارهای درست و ایمن، خسارات مادی و معنوی بعضا جبران ناپذیری برای کودکان می تواند به همراه داشته باشد.

سرهنگ محمودی افزود: با توجه به شرایط موجود و لزوم ارتقاء آگاهی های اجتماعی در خصوص ایمنی کودکان در فضای مجازی طرح پویش کودکان سایبری با رویکرد استفاده از ظرفیت و مشارکت های عمومی توسط پلیس فتا برای سومین سال متوالی در حال اجراست که هدف از آن ارتقاء آگاهی های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح استفاده دانش آموزان و کودکان از فضای مجازی است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: اجرای طرح پویش کودکان سایبری فرصت مناسبی است تا خانواده ها با بهره گیری از محتواهای تولیدی و مطالب آموزشی به دانش و سواد سایبری خود بیافزایند تا با  شناخت درستی از این فضا از گرفتار شدن کودکان خود در آسیب های فضای مجازی جلوگیری به عمل آورند.

سرهنگ محمودی گفت: با توجه به حضور کودکان در فضای مجازی و در راستای افزایش سواد سایبری برای پیشگیری از آسیب های ناشی از استفاده ناصحیح از فضای مجازی برای کودکان می طلبد که والدین به این پویش توجه ویژه ای داشته باشند و در کاهش شکاف دیجیتال بین خود و کودکان تلاش کنند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در پایان تاکید کرد: هموطنان می توانند برای بهره برداری از محتواهای تولید شده در تمامی حوزه های سایبری به خصوص مطالب تولید شده با موضوع کودکان سایبری به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir یا SHAD.IR/POLICEFATA مراجعه و  با همراهی این پلیس در این پویش حامی کودکان در فضای مجازی باشند.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

کدخبر: 862371 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟