آماده باش ۲۰۰ راهدار در کهگیلویه و بویراحمد/ تردد بدون زنجیر چرخ در محورهای برفی ممنوع است

 به گزارش رکنا از کهگیلویه و بویراحمد؛ بارش سنگین برف و باران در استان از دیروز دوشنبه (۱۸ دی ماه) آغاز و باعث تعطیلی مدارس، تأخیر دو ساعته ادارات و مسدود شدن راه‌های مواصلاتی در استان شد.

تعطیلی برخی از مدارس شهرستان‌ها به دلیل بارش برف

مدیرکل روابط عمومی آموزش و پرورش اظهار کرد: مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد به علت برودت هوا و بارش برف تعطیل شد.

سید ولی موسوی افزود: طی هماهنگی با ستاد مدیریت بحران استان و با توجه به بارش برف و افت شدید دما، فعالیت آموزشی و پرورشی مدارس در سطح شهرستان‌های بویراحمد، دنا، مارگون، قلعه رئیسی و دیشموک در همه مقاطع روز سه شنبه ۲۰ دیماه تعطیل خواهد بود.

 وی ادامه داد: همچنین امتحانات داخلی و هماهنگ استانی در شهرستان‌ها و مناطق به تاریخ دیگری موکول خواهد شد. 

آماده باش ۲۰۰ راهدار در کهگیلویه و بویراحمد

 مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از آماده باش ۲۰۰ راهدار در مناطق مختلف استان خبر داد. 

عابد محمدی با بیان اینکه در محورهای یاسوج_ بابامیدان، یاسوج_ سپیدان، یاسوج_ اصفهان، یاسوج_ سادات و یاسوج به مارگون شاهد بارش برف هستیم، گفت: همراه داشتن زنجیر چرخ و اطمینان از سلامت سیستم گرمایشی خودرو الزامی است.

مدیرکل راهداری استان تاکید کرد: رانندگان از تردد غیرضروری در جاده‌ها پرهیز کرده و ایمنی تردد نیز الزامی است. 

محمدی به استقرار ماشین آلات سبک و سنگین راهداری در محورها اشاره و بیان کرد: اطلاع‌رسانی وضعیت جاده‌ها نیز از طریق سامانه ۱۴۱ انجام می‌شود. 

به گفته مدیر کل بحران استان با همکاری پلیس راه استان خودروهایی که فاقد زنجیر چرخ باشند از ادامه مسیر منع و بازگردانده می‌شوند تا در مسیر با مشکل و حادثه‌ای روبه رو نشوند.

وی با اشاره به بارش برف در برخی مناطق و راه‌های ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران آماده باش و در تلاش برای خدمات‌رسانی و امدادرسانی به مردم هستند. 

مریم بردیده/کهگیلویه و بویراحمد

کدخبر: 859969 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟