افراد بالای ۱۸ سال حایز شرایط هرچه سریعتر نسبت به تزریق دوز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد دکتر علی احمدی با اشاره احتمال شیوع موج هشتم کرونا در کشور گفت: هم‌اکنون ۴۰۴ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی آماده انجام واکسیناسیون در برابر این ویروس، برای عموم مردم و گروه‌های هدف است.
وی با تاکید بر ضرورت تزریق واکسن کرونا افزود: هم‌اکنون واکسیناسیون کرونا در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت استان از ساعات اداری ( ۷:۳۰صبح تا ۱۴ بعدازظهر) انجام می‌شود و در صورت نیاز و افزایش استقبال مردم فعالیت این مراکز در ساعات غیر اداری و شیفت عصر نیز افزایش می‌یابد.
وی اظهار داشت: برای انجام نمونه‌گیری کرونا و انجام تست‌های PCR(پی. سی. آر) نیز ۳۵ پایگاه پیش‌بینی شده است.
دکتر احمدی با اشاره به اینکه کمبود واکسن کرونا در استان وجود ندارد گفت: هم اکنون واکسن‌های سینوفارم، برکت، برکت پلاس و اسپایکوژن در سطح مراکز خدمات جامع سلامت استان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه سویه جدید امیکرون در برخی کشورها و همچنین در کشور ما مشاهده شده است گفت: احتمال ورود این سویه ویروس به استان ما نیز وجود دارد لذا اجرا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک در فضای سربسته و هوشیاری در رعایت موازین بهداشتی همچنان مورد تاکید است.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در گروه سنی پنج تا ۱۲ سال بیش از ۴۸ هزار و ۷۵۹ دز واکسن کرونا در نوبت اول، ۳۲هزار و ۸۲۴ دز در نوبت دوم تزریق شده است.
دکتر احمدی افزود: در گروه سنی بالای ۱۸ سال نیز ۶۱۸هزار و ۱۴۳دز واکسن کرونا در نوبت اول، ۵۷۳هزار و ۸۳۷ دز نوبت دوم ، ۳۳۵هزار و ۵۵۵دز نوبت سوم و ۳۸هزار و ۲۳۷ دز نوبت چهارم تزریق شده است.
وی با تاکید بر تزریق دز یادآور واکسن کرونا گفت: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت تمام شهرستان‌های استان لحاظ شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارند و در حالی‌ که هفته گذشته شهرستان‌ بن در وضعیت زرد قرار داشتند.
دکتر احمدی با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در برابر شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: در زمان حاضر هیچ شهرستانی در این نقشه در وضعیت قرمز، زرد و نارنجی قرار ندارد.

مصیبی دهکردی - چهارمحال و بختیاری

کدخبر: 858491 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟