سخنگوی علوم پزشکی همدان: مردم دُز یادآور واکسن کرونا تزریق کنند

به گزارش رکنا از همدان، علیرضا توقیری اظهار داشت: کاهش آمار واکسیناسیون با وجود روند کاهشی ابتلا به کرونا، موجب نگرانی متولیان حوزه بهداشت و درمان شده هر چند در شرایط کنونی آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در استان به صفر رسیده و آمار مبتلایان به این ویروس نیز تک رقمی شده است

وی اضافه کرد: با توجه به فروکش کردن بیماری و روند نزولی ابتلا به کرونا، هم اینک فرصت مناسبی برای تزریق واکسن است و انتظار می رود هم استانی ها با مراجعه به مراکز پیش بینی شده نسبت به تزریق دُز یادآور اقدامات لازم را انجام دهند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: نتایج تحقیقات به دست آمده گویای ماندگاری ویروس کرونا همانند آنفولانزا است بنابراین همانگونه که سالی یک نوبت تزریق واکسن آنفولانزا توصیه می شود باید واکسن کرونا نیز توسط افراد تزریق شود.

توقیری بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا تاکید کرد و گفت: میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی تابعی از میزان شیوع کرونا است و در چند ماه اخیر با کاهش آمار مبتلایان به این ویروس میزان رعایت این مولفه نیز به تدریج کاهش یافت.

وی ادامه داد: مراجعان به اماکن مسقف و سر بسته هم اینک از ماسک استفاده نمی کنند در حالیکه به علت شناسایی سویه جدید کرونا، استفاده از ماسک همچنان مورد تاکید است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: استفاده از ماسک علاوه بر پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از ابتلا به دیگر بیماری های شایع تنفسی در فصل زمستان از جمله آنفولانزا و سرما خوردگی جلوگیری می کند

توقیری اظهار داشت: سه فرد مبتلا به سویه جدید کرونا در کشور شناسایی شده است اما تاکنون فرد مبتلا به این ویروس در همدان گزارش نشده است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفته گذشته سه مورد ابتلا از زیر سویه‌های جدید اُمیکرون با نام‌های BQ.۱ و XBB در کشور مشاهده شده که از این تعداد ۲ نمونه مربوط به زیرسویهBQ .۱ و یک مورد مربوط به زیرسویه XBB است.

 

کدخبر: 857400 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟