مشکلات عشایر پلدختر به جد پیگیری می شود/ نقش پررنگ عشایر در تامین گوشت قرمز شهرستان

به گزارش رکنا از لرستان، سیدحمیدرضا کاظمی در حاشیه بازدید از مناطق عشایری پلدختر، اظهار داشت: استمرارجمعیت حدود ۱۱ هزار خانوار و یک و نیم میلیون دام سبک  عشایر استان های لرستان و همدان که در منطقه جنوب پلدختر مستقر شدند برای آشنایی با مشکلات آنها از رییس سازمان امور عشایر کشور دعوت شد به پلدختر سفری داشته باشد.

وی افزود:این عشایر مشکلات عدیده‌ای در زمینه های مختلف از جمله راه‌های دسترسی، علوفه و تسهیلات بانکی دارند که نیاز به توجه ویژه  مسئولان دارد.

نماینده پلدختر در مجلس گفت: عشایر پلدختر در تامین گوشت قرمز شهرستان نقش مهمی دارند اما زیرساخت ها مناسب نیست و نیازمند توجه ویژه ای است.

وی افزود: براساس بازدیدهایی که از نزدیک با حضور رییس سازمان امورعشایر کشور از عشایر مستقر در منطقه چل و وریان مله پلدختر صورت گرفت ، عشایر مسایل و مشکلات خود را بازگو و درمیان گذاشتند و نیازها از زبان خود آنها مطرح شد.

نماینده پلدختر در مجلس گفت: عشایر پلدختر به تسهیلاتی جهت رفع مشکلات پیش روی خود و تهیه علوفه برای دام ها دارند تا بتوانند تا سال آینده این دام ها را به مرحله فروش برسانند.

کاظمی اظهار امیدواری کرد با توجه به قول هایی که در این سفر با حضور رییس سازمان امور عشایر کشور به عشایر شهرستان داده شد مشکلات این قشر زحمت کش که در تولید به ویژه تولید بخشی از گوشت مورد نیاز جامعه را بر عهده دارند ،برطرف شود تا بتوانند به وظیفه خطیر و سنگین خود عمل کنند.

مهدی زکی پور/ لرستان

 

 

 

کدخبر: 853463 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟