استفاده دادگستری اردبیل از ظرفیت آموزش و پرورش در کاهش آسیب‌های اجتماعی

به گزارش رکنا از اردبیل؛ کلام الله صفری ظهر دوشنبه در سومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل و تبادل تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش و پرورش و دادگستری کل استان اردبیل اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرم از دوران کودکی، شناخت وظایف و عمل کردن به آن توسط مسئولان دستگاه‌های اجرایی و اجرای قانون و حرکت در مسیر قانون را بزرگترین اقدام پیشگیری از وقوع جرم در سطوح مختلف ضروری است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی در مقابله با جرایم، گفت: اهتمام به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه جدی به مسائل اجتماعی و فرهنگی و لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دستگاه‌های مرتبط با این مسائل از وظایف اصلی دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در این خصوص لزوم بهره گیری نظام مند از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری از وقوع جرم، آسیب‌ها و ناهنجاری اجتماعی بسیار مهم است.

صفری با تاکید بر ارتقای دانش و آگاهی‌های عمومی و حقوقی معلمان، کارکنان، دانش آموزان و اولیا اظهار کرد: ترویج فرهنگ پیشگیری در تمامی سطوح جامعه ضروری است.

وی افزود: تفاهم نامه همکاری مابین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و اداره کل آموزش و پرورش در هفت ماده منعقد شده که امیدواریم این اقدام منشأ خیر و برکت در هدایت جامعه به سوی رستگاری و تربیت انسان‌ها شایسته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل نیز موضوع تفاهم نامه را تدارک همفکری و همکاری‌های لازم در زمینه‌های اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، آموزشی و همچنین استفاده بهینه از ظرفیت آموزش و پرورش در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد.

جلال آفاقی افزود: همکاری برای افزایش سطح سواد و آگاهی‌های حقوقی و برگزاری کلاس‌های آموزشی و کاربردی توسط کارشناسان حقوقی و مشاوران خانواده منتخب به فرهنگیان در چارچوب توافقات آتی، قطعاً زمینه‌ساز بهره مندی فرهنگیان از خدمات تخصصی حقوقی خواهد شد.

وی همچنین بر گسترش فعالیت‌های فی مابین در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری رشدمدار از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

کدخبر: 852174 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟