معرفی ۲۵۰ زوج نابارور استان برای دریافت وام به بانک های عامل

به گزارش رکنا از خراسان شمالی؛ دکتر علی عفتی زاده اظهار داشت: این تسهیلات در راستای اجرای دستورالعمل برنامه حمایت مالی زوج های نابارور بوده که توسط وزارت بهداشت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تدوین شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته سازمان بیمه سلامت بر مبنای قانون خانواده و جمعیت، پوشش بیمه ای خود را بر زوجهای نابارور گسترانیده و در سال جاری نیز با انجام تغییراتی، خدمت بیمه‌ای و کاهش هزینه‌های این گروه هدف مدنظر قرار گرفته است.

عفتی زاده با بیان اینکه هدف از پرداخت این تسهیلات رضایتمندی زوج‌های نابارور و کاهش هزینه‌های درمان است، ادامه داد: با ارایه این تسهیلات، تمهیداتی برای درمان فراهم شده تا بار اجتماعی و اقتصادی وارده به زوج‌های نابارور کاسته شود.

این مقام مسئول  ضمن اشاره به تسهیلات بیماران خاص نیز خاطرنشان کرد: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج در استان شناسایی و در سامانه اختصاصی این دانشگاه برای بهره‌مندی از خدمات صندوق بیماران خاص ثبت شده است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بیماران خاص و صعب العلاج با هماهنگی و همکاری میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بانک ها انجام می شود.

عفتی زاده ادامه داد: بیماران خاص می توانند با توجه به شرایط بیماری این تسهیلات قرض الحسنه را دریافت کنند.

کدخبر: 851157 ویرایش خبر
لینک کپی شد
امیرحسین ذکاء
آیا این خبر مفید بود؟