14 زندانی نیازمند مالی استان ایلام آزاد شدند

به گزارش رکنا از ایلام؛ مجید احسانی در ابتدای مراسم آزادی زندانیان ایلام گفت: همکاری مراجع قضایی به پیشبرد اهداف اصلاحی و تربیتی کمک شایانی کرده است و نتایج مثبت آن مشهود است.

وی افزود: بیش از 95 درصد از دادرسی ها در سطح زندان های استان به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی افزود: طی دوسال گذشته 500 زندانی نیازمند مالی از زندان آزاد شدند که از ابتدای سال تا کنون 125 زندانی با کمک ستاد دیه، انجمن حمایت و مراجع قضایی به آغوش خانواده خود بازگشتند.

مدیرکل زندان های استان ایلام ادامه داد: اشتغال زندانیان اولویت اول سازمان زندان ها در برنامه های اصلاحی و تربیتی است که بحمدالله در این استان برای 33 درصد از زندانیان شغل ایجاد شده است و 40 درصد از زندانیان مشغول مهارت آموزی در رشته های مختلف هستند که تا پایان آبان ماه سال جاری 319 گواهینامه مهارت برای آنان صادر شده است.

حجه الاسلام و المسلمین قدرتی معاون حقوقی قوه قضائیه هم در ادامه این مراسم با تأکید بر تقویت کار فرهنگی در سطح زندان ها، گفت: گاهی شنیدن درد دل ساده یک زندانی و سرکشی از خانواده های آنان، تاثیر بسزایی در کاهش آلام آنان دارد و این یک امر فرهنگی بسیار بار ارزش محسوب می شود.

گفتنی است در این مراسم رییس کل دادگستری استان ایلام، دادستان و جمعی از مراجع قضایی نیز حضور داشتند و در بازدید از زندان مرکزی به همراه حجت الاسلام والمسلمین قدرتی، با زندانیان دیداری چهره به چهره داشتند و همچنین از زندانیانی که در مسابقات قرآنی منطقه ای حائز رتبه برتر شدند تقدیر شد.

کوثر موسوی/ایلام

کدخبر: 850900 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟