شعر و ادبیات از ابزارهای تمدنی ایرانیان است

به گزارش رکنا از قزوین؛ دکتر سید علی قاسم زاده در آئین رونمایی از پوستر جشنواره ملی «شعر آسمان» با بیان اینکه شعر و ادبیات یکی از ابزارهای تمدنی‌ ما در جهان است، افزود: بدون شک آنچه ما را به دنیا به عنوان یک ابرقدرت فرهنگی معرفی کرده، ادبیات ماست و برای حفظ عظمت اقتدار و هویت ایرانی، باید ارزش‌های فرهنگی و هنری خود را احیا کنیم.

این مسوول دانشگاهی همچنین گفت: در حوزه شعر هم باید به دنبال کشف استعدادهای جدید و حمایت از آنها باشیم.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) اظهار کرد: دانشگاه محل اندیشه ورزی و هنرآموزی است و کانون همه فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهر  باید دانشگاه باشد؛ پس لازم است در این زمینه ارتباط دانشگاه و جامعه گسترده‌تر شود.

وی در پایان تاکید کرد: از فعالیت‌های کانون‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی حمایت می‌کنیم، چرا که معتقدیم اینجا محل پرورش و تربیت فکرها و باروری اندیشه‌هایی است که می‌توانند به ثروت تبدیل شوند.

گفتنی است، جشنواره ملی شعر آسمان امسال ویژه دانشجویان سراسر کشور برگزار می شود.

این جشنواره در دو محور آزاد و اجتماعی-طنز و بخش ویژه شامل شعر آئینی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد و به نفرات برتر جوایز نقدی اهدا می شود.

مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا یکم بهمن ماه امسال تعیین شده و علاقه مندان می توانند آثار خود را از طریق farhangi.ikiu.ir ارسال کنند.

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 850572 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟