تئاتر مردمی باید زبان حال و روز جامعه باشد/ سی و چهارمین جشنواره تئاتر گیلان به کار خود پایان داد

به گزارش رکنا از گیلان؛ رضا ثقتی در آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر گیلان که در تئاتر شهر رشت ( مجموعه سردار جنگل ) برگزار شد ، با بیان اینکه برگزاری جشنواره امسال با حضور معنادار هنرمندان برای همیشه در اذهان می‌ماند ، این حضور را موجب به دوش کشیدن رسالت خطیر مسئولان فرهنگی در حمایت از گروه‌های نمایشی که برای اعتلای نام هنر استان اهتمام دارند ، اعلام کرد .

وی با بیان اینکه ما میراث‌دار این اتفاق بزرگ در طول ۳۴ سال هستیم ، ادامه داد: تئاتر متعلق به مردم است و مردم باید نقش‌ آفرین و صحنه‌گردان آن باشند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به مجموعه تئاتر شهر که ۱۷ سال تعطیل بود و هفته گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با برپایی آیین اختتامیه کنگره بین ‌المللی شهید میرزا کوچک افتتاح شد ، گفت : بازگشایی این مجموعه به عنوان تئاتر شهر ، امری مبارک است و چهاردهمین شهر کشور در برخورداری از مجموعه‌ای ویژه تئاتر هستیم.

 وی در ادامه برگزاری کنگره بین ‌المللی شهید میرزا کوچک را مورد اشاره قرار داد و گفت : جشنواره تئاتر خیابانی سردار جنگل ، جشنواره سرود آوای جنگل و کنگره ملی شعر میرزا در تقویم جشنواره‌های گیلان ، ثبت شد و سال آینده هم شاهد برگزاری این جشنواره‌ها خواهیم بود .

ثقتی در خاتمه سخنانش ؛ هنر را زبان مشترک همه آراء، افکار و اندیشه‌ها دانست و اضافه کرد : تئاتر گیلان همچون درخت تنومندی است که به راحتی می‌توان در سایه آن تنفس کرد و آن را به ‌عنوان مرکز وفاق و همدلی برگزید و برآنیم این درخت تنومند را با همه ساز و کارها در استان تنومندتر سازیم .

در پایان این مراسم برگزیدگان سی و چهارمین جشنواره استانی تئاتر گیلان معرفی و تجلیل شدند.

مرجان گودرزی /گیلان

کدخبر: 850435 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟