آغاز طرح پایش دمای ادارات در سطح استان همدان

به گزارش رکنا از همدان؛ محمد صادق محبی نظر اظهار کرد: با توجه به ورود به ماه‌های سرد سال و لزوم مدیریت و کنترل مصرف گاز با توجه به دستورالعمل پایش مصرف گاز، تمام ادارات سطح استان که دمای بیش از ۱۸ درجه سانتیگراد داشته باشند، تذکر دریافت کرده و در صورت تکرار، گاز آن قطع خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه از روز شنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۱، طرح پایش دمای ادارات استان با هدف بهینه‌سازی مصرف گاز با مشارکت بسیج شرکت آغاز شده است، افزود: این طرح با تشکیل ستاد کنترل و نظارت، با هدف برنامه ریزی برای اجرای مؤثر طرح و ابلاغ آن به واحدها و نواحی مختلف شرکت گاز همدان و نظارت بر عملکرد تیم‌های بازرسی و گزارش اقدامات به‌عمل آمده در حال انجام است.

محبی‌نظر بیان کرد: به موجب این طرح برای هر یک از نواحی و مناطق گازرسانی شهر همدان به صورت روزانه گروه بازرسی با همکاری بسیج شرکت درنظر گرفته شده که با مراجعه به ادارات و سازمان ها و نهادهای دولتی و اماکن تجاری پرمصرف اقدام به سنجش دمای محیطی آنها کرده و در صورت عدم رعایت دمای بیش از ۱۸ درجه سانتیگراد تذکر دریافت کرده و در صورت تکرار، گاز آن مجموعه قطع خواهد شد.

وی یادآور شد: از ابتدای طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه‌ها با هدف کاهش هدررفت این سرمایه ملی تعداد ۱۱۰۹ مشترک ثبت‌نام که تعداد ۹۳۸ موتورخانه مورد بررسی قرار گرفت که تعداد ۳۴۱ مورد موتورخانه توسط پیمانکاران مربوطه طبق تعهدات شرکت ملی گاز ایران مورد ارزیابی نهایی و انجام کار صورت پذیرفته است.

 محبی‌نظر با بیان اینکه تأسیسات برخی ادارات وضعیت نامطلوبی دارند و اتلاف حرارتی آنها بسیار بالاست، گفت: تا پایان فصل زمستان به صورت روزانه این پایش در تمامی ادارات سطح استان ادامه دارد.

 
 

 

کدخبر: 849780 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟