طرحهای آبرسانی به روستاها اولویت کار قرار گرفت

به گزارش رکنا از قزوین، سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی روز پنجشنبه در آئین افتتاح راه روستایی کهوان شهرستان آبیک افزود: از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) طرح های آبرسانی در روستاها در دستور کار قرار دارد و تمهیدات خاص در دولت در این زمینه انجام شده و روند اجرای طرح ها ادامه دارد.

IMG_۲۰۲۲۱۲۰۱_۱۰۲۹۵۸

جانشین سپاه پاسداران با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیا (ص) احداث پروژه های بسیار کلان را از جمله در حوزه سدها دنبال می کند،افزود: ظرفیت ذخیره آب پشت سدهای کشور ۵۰ میلیارد مترمکعب است که بیش از ۲۵ میلیارد مترمکعب آب آن مربوط به سدهایی بوده که قرارگاه خاتم الانبیا(ص) احداث کرده است.

وی گفت: در حال حاضر بسیج سازندگی در عرصه های احداث مسکن برای محرومان، راه‌سازی و اجرای طرح‌های نهضت آب‌رسانی در حال خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم کشور است و توجه به کیفیت در ساخت را مورد توجه جدی قرار داده است.

فدوی بیان کرد: امرو اقتصاد مشکل همه مردم جهان از جمله مردم ایران است و همه عزم خود را جزم خواهیم کرد تا گره های اقتصادی کشور گشوده شود.

این مسوول اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در ساخت پروژه های بسیج سازندگی از جمله در موضوع ساخت مسکن و راه و آبرسانی مورد توجه قرار دارد موضوع کیفیت است، بنابراین کارشناسان فنی و ناظرین هیچ گونه تعلل و کوتاهی داشته باشند.

وی گفت:بسیج سازندگی در حوزه آبرسانی به روستاهای کشور فعال است و در حال حاضر طرح های بزرگی در این حوزه از سوی بسیجیان و جهادگران در دست اجراست.

فدوی اضافه کرد: توجه به کیفی سازی طرح ها مورد توجه ناظران فنی و مهندسی قرارگاه خاتم الانبیا قرار دارد و در ساخت جاده، مسکن و طرح های آبرسانی این موضوع بدقت لحاظ می شود.

جانشین سپاه پاسداران با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیا (ص) گفت: در شرایطی که ظرفیت ذخیره آب پشت سدهای کشور ۵۰ میلیارد مترمکعب برآورد می شود تاکنون نیمی از آن مربوط به سدهایی است که توسط قرارگاه ساخته شده است.

IMG_۲۰۲۲۱۲۰۱_۱۰۵۰۰۲

۱۱طرح عمرانی توسط بسیج سازندگی صورت گرفت

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در این مراسم اظهارداشت: با تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در بسیج سازندگی استان قزوین تعداد 24 طرح محرومیت ‌زدایی در حوزه‌های مختلف آب‌رسانی و راه‌سازی مشخص شد و 11 طرح توسط سازمان بسیج سازندگی و 13 طرح هم توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی با مشارکت بسیج سازندگی اجرا خواهد شد.
سردار آتانی افزود: خوشبختانه با عزم جدی نیروهای جهادی تعداد 9 طرح بسیج سازندگی قبل از موعد تعیین شده به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است و امروز با حضور جانشین سپاه تعدادی از آنها افتتاح شد و تعدادی هم در هفته های آتی تکمیل می شود.
وی بیان کرد: بسیج سازندگی برای اجرای مشکل ترین طرح ها در دور افتاده ترین نقاط آماده مشارکت است و از مدیران استان قزوین درخواست می کنیم سخت‌ترین کارها را به ما بسپارند و مطمئن باشند نیروهای مخلص بسیج سازندگی این طرح‌ها را با بالاترین کیفیت و کمترین زمان به پایان خواهند رساند تا نردم راضی شوند.

سردار ‌آتانی اضافه کرد: با کمک بسیج سازندگی در یک ‌سال گذشته طرح‌های آب‌رسانی متعددی اجرا شده وروستاهای زیادی با ساخت مجتمع های آبرسانی از آب شرب بهداشتی برخوردار شده اند.

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 848824 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟