همسران جانبازان گنجینه های معنوی و سرمایه های بزرگ برای نسل های آینده هستند

به گزارش رکنا از ایلام؛ روز چهارشنبه در آیین تجلیل از همسران جانبازان ۷۰ درصد استان ایلام بهرام نیا استاندار ایلام ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار افزود: جانبازان و همسران جانبازان در کشور باید تکریم شوند چراکه اقتدار امروز کشور مرهون جانفشانی این عزیزان است.

بهرام نیا با بیان اینکه همسران جانبازان همه عمر خود را صرف پرستاری از جانبازان کردند، تاکید کرد: اعتقاد، آرمان، عشق به ولایت و وطن پرستی، دفاع از ناموس و کیان مملکت دلیل اصلی ورود این عزیزان و جوانان برای حضور در جبهه های حق علیه باطل بود.

وی با بیان اینکه اجر همسران جانبازان کمتر از جانبازی در راه اسلام نیست، بیان داشت: همسران جانبازان به تاسی از حضرت زینب (س ) سختی و مصیبت ها را با جسم و جان مأنوس کردند و پرستاری از جانبازان را تحمل کردند که این مهم شایسته تقدیر است.

استاندار ایلام ادامه داد: سرکشی از خانواده های جانبازان و توجه به مباحث مادی و معنوی همسران جانبازان باید در دستور کار قرار گیرد و ما هم وظیفه داریم آنچه در سطح استان قابلیت بررسی دارد را با جدیت پیگیری کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این آیین گفت: همسران جانبازان بویژه جانبازان قطع نخاع ، قطع عضو ، اعصاب و روان ، شیمیایی ، بصیر و ... پرستاران واقعی هستند که جوانی خود را به پای مراقبت از یادگارهای دوران دفاع مقدس فدا کردند.

جمال اسدی افزود: همسران جانبازان ۲۴ ساعته و بدون تعطیلی یا مرخصی در حال پرستاری و مراقبت از جانبازان هستند و بدون شک اجر معنوی آنها از خود جانبازان کمتر نیست.

وی تاکید کرد: جانبازان و خانواده های آنان گنجینه هایی معنوی برای نسل حاضر و آینده بوده که این انقلاب الهی همواره به مدد و دعای این عزیزان توانسته مسیر خود را با قدرت طی کند.

در پایان این نشست با اهدای لوح از همسران جانبازان ۷۰ درصد تجلیل شد.

کوثر موسوی/ایلام 

کدخبر: 848546 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟