برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری باید به سطح جامعه بیاید

به گزارش رکنا از لرستان؛ دکتر علی نظری در نشست ستاد هفته پژوهش و فناوری استان لرستان که روز یکشنبه 6 آبان‌ماه، به ریاست استاندار و با حضور رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان و مدیران استانی برگزار شد، تشریح کرد: جای بسی خوشحالی است که یک همدلی و انسجام بسیار مهم، فاخر و ارزشمند در استان لرستان، بین دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی به فرماندهی جناب آقای استاندار با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان در حال رخداد است و این موضوع می‌تواند سرمنشاء تحولات زیادی در استان باشد.

وی بیان کرد: می‌توانیم دو رویکرد نسبت به برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری داشته باشیم: یک رویکرد، آن است که مثل سال‌های گذشته عمل کنیم و گزارش‌ها و یافته‌های پژوهشی عرضه بشوند و دستورالعمل‌های اهداف این موضوع هم تبیین و اجرا شوند؛ رویکرد دوم آن است که علاوه بر اجرای برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری، بتوانیم خلاقیت و آفرینش هم داشته باشیم؛ مهم‌ترین خلاقیت و آفرینش این است که برنامه‌ها و اهداف هفته پژوهش و فناوری را به سطح جامعه ببریم.

دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان لرستان ادامه داد: از اهداف مهم پژوهش و فناوری این است که با رویکردهای کاربردی و حل‌المسائلی، چالش‌ها و مسائل کشور و استان، رفع شوند.

در نشست مذکور، دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان و دکتر حسین حاتمی، مدیر امور پژوهشی دانشگاه لرستان، گزارش فعالیت‌های انجام شده برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری استان را ارائه کردند.

همچنین، رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان و مدیران استانی، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را برای کیفی‌تر برگزار شدن برنامه‌های مختلف هفته پژوهش و فناوری، مطرح کردند.

مهدی زکی پور/لرستان

کدخبر: 847675 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟