افراد دارای مهارت در اولویت دریافت تسهیلات اشتغال زایی هستند

به گزارش رکنا از قزوین؛ علی اصغر کشاورز حسین آبادی در مراسم آغاز بکار کارگاه آموزش خیاطی روستای آراسنج بیان کرد: مهتمرین هدف توانمندسازی و مهترین اقدام در این زمینه آموزش است هرچه آموزش ها را گسترده تر کنیم اشتغال کیفی تری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امروز هم افزایی می تواند به جریان آموزش مهارت و اشتغال زایی کمک کند، دغدغه ای که در اشتغال مددجویان وجود داشت نداشتن مهارت است که تلاش می کنیم با برپایی کارگاه های آموزشی و کلاس های مهارتی، سطح مهارتی مددجویان و نیازمندان را ارتقاء دهیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) بستر را آماده کرده است و برنامه های آموزشی خود را نیز به صورت رایگان تدارک دیده است حال باید از این ظرفیت استفاده شود که نیازمند همکاری و هم افزایی افراد معتمد محلی و همت افراد جویای کار هستیم.

وی با اشاره به اشتغال زایی گسترده در یکی از روستاهای استان افزود: در این روستا اغلب بانوان در زمینه خیاطی کار می کنند و سهم بالایی از تولید پوشاک را به خود اختصاص داده اند، حال روستای آراسنج هم ظرفیت بالایی دارد از این رو می توان طرح های اشتغال زایی را در این منطقه اجرا کرده و قطع یقین با تلاش می توانیم دستاورد خوبی هم داشته باشیم.

کشاورز تصریح کرد: خیلی از خانواده هایی که برای اشتغال مراجعه می کنند انتظار دریافت تسهیلات را دارند ولی نمی توان بدون مهارت ایجاد اشتغال کرد بنابراین افراد دارای مهارت دراولویت دریافت تسهیلات هستند از همین روست که باید مهارت آموزی مورد توجه باشد و در این میان کسب مهارت های متناسب با نیاز بازار کار یک اولویت جدی برای افراد جویای کار است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین یادآور شد: پس از مهارت آموزی، افراد آموزش دیده می توانند با راهبران شغلی مرتبط شوند و زمینه اشتغال زایی و درآمدزایی آنها فراهم شود.

لیلا بیگدلی/ قزوین 

کدخبر: 846163 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟