میانگین مدت حقوق معوق کارگران قزوینی کاهش 12 درصدی داشته است

به گزارش رکنا از قزوین؛ عین الله کشاورز ترک افزود: در سال جاری هشت کمیته استانی جهت حمایت از بنگاه های دارای مشکل تشکیل و به ۱۳بنگاه اقتصادی مشکل دار با تعداد یک هزار و ۹۲۱ کارگر در راستای صیانت از نیروی کار و اشتغال کمک شد.

وی تصریح کرد: طی برگزاری جلسات مستمر با مدیریت واحدها و پیگیری و تشکیل جلسات کارشناسی توسط معاونت روابط کار و مطرح شدن موضوعات کارگری در کمیسیون امنیت کارگری در سطح شهرستان و استان، در راستای پرداخت معوقات کارگران؛ میانگین مدت حقوق معوق کارگران کاهش ۱۲ درصدی داشته است.

 

به گفته این مسوول، از ابتدای سال جاری تاکنون هفت جلسه کمیته هماهنگی استانی بین اداره کل تعاون، اداره کل تامین اجتماعی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای به منظور ایجاد وحدت رویه در امور بیمه بیکاری و حمایت از کارگران بیکار شده نیز برگزار شده است.

کشاورز افزود: علاوه بر وظیفه اصلی این وزارتخانه که همانا صیانت از نیروی کار بوده، حمایت از کارفرمایان، حفظ اشتغال موجود با پایداری فعالیت بنگاه‌های اقتصادی و رصد و شناسایی واحدهای مشکل‌دار از جمله مهمترین برنامه‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان می باشد.

وی یادآور شد: تربیت نیروی کار ماهر با توجه به نیاز واحدهای اقتصادی فعال و نیمه فعال توسط آموزش فنی و حرفه‌ای، تسهیل و تسریع در پرداخت اعتبارات ارزان ‌قیمت به‌ ویژه سرمایه در گردش و رفع مشکلات پیش روی واحدهای مشکل‌دار در استان می‌تواند از تعطیلی و مشکلات بیشتر آنها پیشگیری کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین با اشاره به بازرسی مستمر از واحدهای تولیدی استان، تاکید کرد: امسال ۲ هزار و ۸۱۷ مورد بازرسی ادواری از کارگاه‌های مشمول قانون کار، به ویژه کارگاه های پرخطر از جمله صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، معادن و کارگاه‌های ساختمانی توسط بازرسان کار استان جهت صیانت از نیروی کار انجام شد که انجام این مساله نقش موثری در افزایش ضریب ایمنی، پیشگیری از بروز سوانح و ایفای تکالیف و وظایف کارفرمایان نسبت به کارگران داشت.

لیلا بیگدلی/قزوین 

کدخبر: 845910 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟