37 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری خدمات کتابخانه ای می گیرند/ ساخت کتابخانه مرکزی مطالبه فرهنگی مردم  استان است

به گزارش رکنا از شهرکرد؛ احمد فرهادی بابادی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان چهارمحال و بختیاری ضمن گرامیداشت سی‌امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: انجمن‌های کتابخانه‌ها که بازوان توانمند کتابخانه ها می باشند در مرکز استان، شهرستان‌ها و بخش‌ها جلساتی را در سطوح مختلف جهت انجام فعالیت‌های مختلف با کمک سایر دستگاه‌ها برگزار می کنند و در سال گذشته ۲۰۰ جلسه در استان تشکیل شده‌است.

وی در مورد استفاده از خدمات کتابخانه های عمومی استان افزود: در مهرماه سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات کتابخانه‌های عمومی استان استفاده کرده اند که این رقم در مهر ماه امسال به بیش از ۳۷ هزار نفر رسیده است.

همچنین در سال گذشته ۱۸ هزار امانت کتاب در سطح کتابخانه های عمومی استان ثبت شده بود و امسال به بیش از ۵۰ هزار امانت رسیده است .

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: همکاری خوبی بین کتابخانه‌های عمومی با سایر دستگاه‌ها وجود دارد که در همین راستا درسال گذشته تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه شهرکرد و جهت تقویت برنامه های دانش آموزان با اداره کل آموزش و پرورش و نیز با بنیاد ایران‌شناسی، هیات های ورزش‌های همگانی، نیروی انتظامی منعقد شده است بطوریکه در دانشکده علوم انسانی دانشگاه شهرکرد بیش از ۵۴ جلسه نقد کتاب با حضور نویسندگان و منتقدان کتاب در استان برگزار شده است .

وی افزود: سه باب پیشخوان کتابخانه در محلات کم برخوردار غرب شهرکرد ، اشکفتک و مهدیه باحدود ۲۰۰ عضو ، همچنین یک پیشخوان در منطقه حاجی‌آباد لردگان و یک پیشخوان نیز در روستای جوانمردی از شهرستان خانمیرزا افتتاح شده است که درصدد افزایش این پیشخوان ها هستیم و همچنین سال گذشته کتابخانه عمومی ابوالقاسم بختیار در روستای آورگان افتتاح شده که از کتابخانه‌های به‌روز و استاندارد استان می باشد.

احمد فرهادی بابادی گفت: یکی از خدمات دیگر ایجاد سالن‌های اختصاصی مطالعه می باشد که در این سالن‌ها فضای خوبی را برای اقشار مختلف جامعه به‌ ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان در نظر گرفته شده تا در فضایی اختصاصی و آرام به مطالعه بپردازند و در حال حاضر سه سالن مطالعه اختصاصی در کتابخانه‌های حافظ شهرکرد و ملاصدرای فرخشهر ایجاد شده است و پروژه بعثت فرخشهر به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید که در کنار سالن‌های مطالعه عمومی به مردم خدمت‌رسانی کنند. 

وی افزود: جهت ساخت کتابخانه مرکزی استان این کتابخانه نیاز به زمینی بالغ بر ۱۷ هزار مترمربع دارد تا بتوان بیش از ۶۰ خدمت به مراجعان ارائه داد .در سال ۹۵ زمینی به متراژ شش هزار متر در نزدیکی فرهنگسرای بزرگ شهرکرد به اسم کتابخانه مرکزی خریداری شد و در سال ۹۷ بودجه‌ای برای این طرح ملی در نظر گرفته شد که متاسفانه تخصیص پیدا نکرد و در سال جاری با مساعدت استاندار و نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، درخواست اجرای این پروژه به وزارت ارشاد ارسال شده است و منتظر تصمیمات لازم هستیم.

مدیر کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت از اصحاب رسانه درخواست می شود که این مطالبه اهل فرهنگ را به گوش مسئولان برسانند تا هر چه زودتر شاهد آغاز احداث کتابخانه مرکزی استان و اختصاص ردیف ملی اعتبارات برای این پروژه باشیم و مردم از این نعمت برخوردار شوند .

پریسا مصیبی دهکردی/ چهارمحال و بختیاری 

کدخبر: 843693 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟