قرارداد همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای و گروه صنعتی انتخاب منعقد شد/

به گزارش رکنا از اصفهان، «غلامحسین حسینی نیا»، نیروی انسانی دارای صلاحیت حرفه ای و شایستگی های لازم مبتنی بر مهارت های مورد نیاز مشاغل را ضرورتی انکار ناپذیر برشمرد و افزود: در جوامع توسعه یافته و در حال توسعه، سرمایه انسانی یکی از مهم ترین عناصر موثر در بهبود، بهره وری و ارتقاء کیفیت تولید محصول می باشد، بنابراین ارتقاء مهارت منابع انسانی یکی از مهمترین فاکتورهای تأثیرگذار در ایجاد ارزش افزوده و ارتقاء کیفیت محصولات می باشد.

وی رویکرد سازمان در تدوین استاندارد، به منظور تقاضا محور نمودن آموزش، با مشارکت شرکای دولتی و غیر دولتی به ویژه صنوف و صنایع، استانداردهای شایستگی مبتنی بر سند حرفه و نیاز واقعی بازار کار عنوان کرد و افزود: بررسی نتایج نیازسنجی و شناسایی شغل های مرتبط حوزه لوازم خانگی و سیستم های صوتی تصویری و دیگر مشاغل، برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی در راستای تربیت نیروی ماهر بخش های مختلف تولید و خدمات پس از فروش، معرفی مربیان منتخب جهت همکاری در تدوین محتوای دوره های آموزشی مجازی و تلفیقی بر اساس نیاز سنجی و ... از تعهدات سازمان آموزش فنی و حرفه ای در این تفاهم نامه می باشد.

به گفته رئیس سازمان، همکاری در معرفی نیروی انسانی توانمند، آموزش دیده و ماهر مورد نیاز گروه و کمک به اشتغال زایی مهارت آموختگان، بهره گیری از کارشناسان و مربیان در آزمون های عملی کارآموزان حسب ضرورت، سنجش و ارزشیابی مهارت مطابق با قوانین بر اساس تقویم و برنامه زمانبندی سازمان و ارائه گواهینامه معتبر به مهارت آموختگان، تحت پوشش قرار دادن بیمه مسئولیت مدنی کارآموزان و مجوز نصب تابلوی مشترک آموزشی سازمان و گروه در محل درب مرکز و کارگاه های تجهیز شده، همکاری در تهیه و تدوین منابع آموزشی، نظارت بر برگزاری مسابقات مهارت و ... از دیگر تعهدات سازمان بوده است.

معاون وزیر کار، وجود مهارت منابع انسانی را یکی از عوامل عمده ی کسب و کار در رسیدن به رضایت مشتری دانست که می تواند منجر به وفاداری مشتری شود و اذعان داشت: ارزیابی و اصلاح مستمر دوره ها و منابع آموزشی، همکاری در برگزاری سمینارها و همایش های علمی و مهارتی، کارگاه های آموزشی و نمایشگاه دستاوردهای مهارتی، تشویق و ترغیب کارآفرینان به استفاده از دستگاه ها و فن آوری های نوین، اجرای طرح های مطالعاتی، شناسایی استادکاران مهارتی، اجرای طرح مدیریت مشارکتی مراکز ثابت دولتی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی توسعه مهارت آموزی و همکاری در برگزاری مسابقات مهارت از تعهدات مشترک این تفاهم نامه است.

جذب منابع انسانی ماهر در گروه صنعتی انتخاب

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب با بیان اینکه تحول و دگرگونی سریع و مداوم در منابع سخت افزاری و نرم افزاری بنگاه های صنعتی و اقتصادی و بکارگیری تکنولوژی های نوین، مدیران صنایع و کاربران محصولات تولیدی را وادار به برنامه ریزی و پیاده سازی آموزش تخصصی و فراگیری مستمر مهارت ساخته است، از جذب نیروی انسانی ماهر پس از کسب آموزش های مهارتی و سنجش مهارت توسط این گروه خبر داد.

محمدحسین فهیمی، تصریح کرد: گروه توسعه سرمایه گذاری انتخاب، بازده سرمایه گذاری های خود را با استفاده از تجربیات قدرتمند تیم ها و شبکه دانش جهانی اش به صورت مستمر افزایش می دهد؛ در نتیجه، ما از طریق ارتقاء سطح مهارت افراد کمک می کنیم تا کسب آموزش های مهارتی توسط سرمایه های انسانی منتج به یک شغل شود.

وی، تمرکز بر مردم، مشارکت واقعی، رهبری فکری و همواره کامل و ماهرتر بودن را از ارزش های سازمانی این گروه خواند و گفت: شناسایی مشاغل موجود و آینده پژوهی مشاغل جدید، نیازسنجی آموزشی و اولویت بندی نیازهای آموزشی شاغلین در حوزه لوامز خانگی . دیگر مشاغل، فراهم سازی زمینه اشتغال مهارت آموختگان، ترغیب فعالان حوزه لوازم خانگی و دیگر مشاغل در بکارگیری منابع انسانی ماهر و دارای صلاحیت حرفه ای، معرفی کارشناسان و متخصصان صاحب تجربه جهت عضویت در کمیته تخصصی تدوین و بازنگری استانداردها و ... از تعهدات گروه صنعتی می باشد.

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب، پیش بینی ضوابط مورد نیاز برای رتبه بندی نمایندگی ها و عاملیت های مجاز جهت برگزاری دوره های آموزشی، اجرای دستورالعمل احتساب گواهینامه های مهارت در نظام ارزیابی طرح طبقه بندی مشاغل، تأمین و پرداخت هزینه سرانه آموزشی کارآموزان و ... از دیگر تعهدات این گروه صنعتی برشمرد.

وی در پایان داشتن مهارت تخصصی در پاسخ به مشتریان را بسیار مهم دانست و از جذب نیروهای آموزش دیده ماهر که  سنجش مهارت حرفه ای سازمان آموزش فنی و حرفه ای را با موفقت طی کرده اند، خبر داد.

 بر اساس این گزارش آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری که مدت اعتبار آن 3 سال می باشد با حضور محمدرضا شاه پسند (معاون آموزش)، علی حسین شهریور (معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت) و محمدهادی حبیبی ماچیانی (مدیرکل دفتر آموزشگاه های آزاد و مشارکت های مردمی) سازمان آموزش فنی و حرفه ای برگزار شد.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 839959 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟