کشتار غیر مجاز دام در ایلام 10 برابر میانگین کشور است!

به گزارش خبرنگار رکنا از ایلام؛ یونس احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری ۴ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۶٠ نوبت سر واکسیناسیون دام های سبک و سنگین علیه بیماری های مختلف در استان انجام شده است.

وی افزود: همچنین در حوزه طیور ۱٠ میلیون و ۵٠٠ جوجه ریزی در استان انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری تعداد  ۱۸ هزار و ۱۳۸ مورد آزمایش انجام شده که از این تعداد یک هزار و ۱۳٠ مورد تشخیص بیماری و ۸٠٠۸ مورد نیز مربوط به کنترل فراورده های خوراک است.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون برای ۸ نفر مجوز صادر شده است، تصریح کرد: در این راستا ۲هزار ۹۹۵ راس دام سبک از استان به مقصد کویت صادر شده است.

احمدی بیان داشت: هم اکنون ۱۵ درمانگاه،  سه بیمارستان دامپزشکی،  ۳۹ داروخانه و ۴ شرکت پخش توزیع و مواد بیولوژیک در استان ایلام فعال است.

وی عنوان کرد: همچنین ۸ کارخانه خوراک دام طیور و آبزیان،  ۴ مرکز قطعه بندی و بسته بندی گوشت و مرغ و فراورده گوشتی،  یک کشتارگاه صنعتی دام و ۲ کشتارگاه صنعتی طیور در استان فعالیت دارند.

مدیرکل دامپزشکی ایلام افزود: طی شش ماهه سالجاری  ۳۷ هزار و ۱۵۸ بازرسی توسط کارشناسان از واحدهای عرضه فراورده های خام دامی استان انجام شده است.

وی ادامه داد: در این راستا۳۳ هزار و ۸۴۶ کیلوگرم فراورده خام دامی فاسد ضبط شده که از این تعداد ۱۹ هزار و ۷۵۱ کیلوگرم فراورده معدوم شده است.

احمدی در پایان یادآور شد: همچنبن در این مدت ۲٠۴واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی که از این تعداد ۱۷ واحد پلمب شده است.

کوثر موسوی/ایلام 

کدخبر: 838251 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟