کمبود سرم در داروخانه‌ها یک مشکل کشوری است

به گزارش رکنا از آذربایجان‌غربی؛ دلیرراد در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان داشت: متاسفانه کارخانه‌ها با اعلام اینکه هزینه‌های تولید سرم در کشور بسیار بالاست اقدام به کاهش سرم تولیدی خود کرده‌اند که همین امر موجب کمبود سرم در کشور شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در ادامه به اهداف طرح دارویار اشاره کرد وگفت: هدف اصلی از اجرای طرح دارویار اصلاح سیاست‌های ارزی دارویی و توزیع متناسب یارانه دارو، بهره‌مندی همه دهک‌ها از یارانه و...هست  که  آغاز شده است.

دلیرراد خاطرنشان ساخت: افزایش پوشش بیمه‌ای داروها، پوشش بیمه‌ای اقلام بیشتر دارو و ثابت ماندن وپرداخت از جیب مردم در حوزه دارو، به عنوان اهداف اصلی اجرای طرح دارویاری از سوی وزارت بهداشت عنوان شده و در عین حال تاکید شده است که با اجرای این طرح، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شودکه وقتی بیماران به مراکز درمانی و داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند، هیچ تغییری در پرداخت هزینه‌های دارویی‌شان نداشته باشند.

در بخش دیگری از نشست معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت آذربایجان غربی به نقش بیمه سلامت و بیمه رایگان افرادی که هنوز بیمه ندارند پرداخت و افزود: با اجرای طرح توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار برای حمایت ویژه از نیازمندان، ۵۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند تصریح کرد :نقش بیمه سلامت در این طرح، تضمین پرداخت افزایش قیمت دارو به داروخانه‌هاست، به‌طوری‌که پرداختی مردم تغییری نخواهد داشت و افزایش قیمت را بیمه‌های درمانی پرداخت می‌کنند.

 وی  گفت: افراد می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد دستوری #1666* از وضعیت بیمه درمانی خود آگاه شوند و اگر فردی بیمه درمانی نداشته باشد می‌تواند ظرف مدت سه ماه  با مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا سایت سلامت من برای بیمه درمانی رایگان ثبت‌نام کند.

وی با اشاره به اینکه پرداختی بستری‌های بیمه سلامت تا تیرماه پرداخت شده است، ادامه داد: هزینه اسناد سرپایی نیز تا شهریورماه به داروخانه‌ها پرداخت شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

مجیدی افزود: البته با اجرای طرح دارویار و طی ماه‌های مرداد و شهریور، میزان هزینه‌های نسخه‌ای اداره کل بیمه سلامت آذربایجان غربی، ۸۵ درصد نسبت به خرداد افزایش داشته که این امر نشان دهنده توجه به استفاده از نسخه‌های پزشکی برای دریافت دارو و درمان است.

کریم معجنی/آذربایجان‌غربی 

کدخبر: 832494 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟