ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه ضروری است

به گزارش رکنا از هشترود؛ رحیم عبادی با اعلام این مطلب به خبرنگار رکنا گفت: یکی از نیازهای اصلی انسان نیاز به دانستن و فهمیدن است که این مورد مهم تنها از راه مطالعه و کتابخوانی تامین می شود.

عبادی  با بیان اینکه کتابخوانی باید ما را به تفکر و اندیشه وادار کند افزود: برای اینکه بتوانیم به نیاز خود به دانستن و فهمیدن پاسخ دهیم باید روزانه ساعت مشخصی را به مطالعه و کتابخوانی اختصاص دهیم و مطالعه باید بخش مهمی از برنامه زندگی مارا  تشکیل دهد.

رئیس کتاب خانه های عمومی هشترود در ادامه به طرح هر هفته یک کتاب اشاره کرد و افزود: با توجه به مصوبه انجمن کتابخانه های عمومی مورخه ۱۴۰۱/۶/۳ ، جهت افزایش سرانه مطالعه در شهرستان و بالابردن  آگاهی مردم فهیم ، این اداره در نظر دارد با معرفی مجازی کتاب در هر هفته به کمک رسانه ها اقدام نماید .

عبادی تصریح کرد: در این طرح هرهفته یک کتاب به همراه پی دی اف آن با موضوعات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اعتقادی و کاهش آسیب های اجتماعی جهت مطالعه اهالی شهرستان از طریق رسانه های بومی  به اشتراک گذاشته می شود.

این مقام مسئول متذکر شد: ۱۸۰۰نفر در کل شهرستان عضو کتابخانه ها هستند که در هرماه ۱۶۸۰ نسخه کتاب به عنوان امانت در اختیارشان قرار می گیرد‌‌.

عبادی خاطر نشان کرد: شهرستان هشترود ۴باب کتابخانه دارد که تعداد کل منابع در کتابخانه شهرستان ۶۱۲۱۰نسخه و سرانه زیر بنا دراین شهرستان برای هر ۱۰۰نفر ۱/۶۲ متر است؛ در حالی  که این متراژ باید برای هر ۱۰۰ نفر ۴ متر باشد.

اسماعیل رحیمی / هشترود

کدخبر: 829640 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟