آزادی 141 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در قزوین

به گزارش رکنا از قزوین؛ مهدی عبدیان اعلام کرد: طی شش ماه ابتدای سالجاری با کمک خیران و نوعدوستان استان ، 141 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد از زندان های استان قزوین آزاد شدند.

وی افزود: ۶ نفر از زندانیان آزاد شده زن و ۱۳۵نفر مرد بودند و به تفکیک نوع جرم شامل  ۹۳ نفر محکومین مالی ، ۲۶ نفر مهریه ، ۱۹ نفر نفقه و ۳ نفر نیز حوادث کارگاهی بوده اند .

عبدیان مبلغ کل بدهی زندانیان آزاد شده را ۵۲۱ میلیارد اعلام  و اظهار کرد: با مساعدت و  نگاه مثبت مراجع قضایی مبلغ ۳۰۷ میلیارد ریال این مبلغ ثبت اعسار گردیده و همچنین مبلغ ۱۴۸ میلیارد ریال نیز از گذشت شکات پرونده ها  اخذ شده  است و خانواده های زندانیان بدهکار نیز مبلغ ۵ میلیارد را خودشان جهت آزادی مددجویان فراهم نموده اند .

وی گفت: این ستاد نیز رقمی بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال بصورت تسهیلات وام و ۴۷ میلیارد ریال نیز بصورت کمک بلاعوض پرداخت نموده است .

مدیر عامل ستاد دیه استان ، ستاد دیه را تنها متولی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان معرفی نمود و اعلام کرد :تمامی مبلغ پرداخت شده بابت آزادی زندانیان از خیرین و نیکوکاران جمع آوری گردیده که خود بزرگترین سرمایه ستاد دیه می باشند.

آزادی 45 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان قزوین در ماههای محرم و صفر

عبدیان ضمن تقدیر و تشکر از مردم خیراستان اعلام کرد: در دو ماه محرم و صفر مردم استان رقمی بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال جهت آزادی زندانیان جرائم غیر به حسابهای ستاد دیه استان واریز کردند که منجر به آزادی تعداد ۴۵ نفر گردید.

وی افزود: ۲ نفر از زندانیان آزاد شده  زن و ۴۳نفر آن مرد بوده اند .

وی مبلغ کل بدهی زندانیان آزاد شده را بالغ بر ۲۴۵ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: مبلغ ۱۲۶ میلیارد از بدهی در مراجع قضایی ثبت اعسار شده و با صحبتی که با شکات پرونده ها صورت گرفت مبلغ ۹۶ میلیارد نیز اخذ گذشت رضایتمندانه گردیده است. همچنین بابت آزادی این تعداد از زندانیان ۹ میلیارد ریال بصورت تسهیلات وام و مبلغ ۱۳ میلیارد ریال بصورت بلاعوض پرداخت شده است.

این مقام مسئول تعداد زندانیان آزاد شده در ۶ ماهه ابتدای سال را تعداد ۱۴۱ نفر اعلام کرد که ۱۳۵ نفر از آنان مرد و ۶ نفر زن بودند.

وی در پایان ضمن تشکر از تمامی مسئولین قضایی استان بالاخص ریاست دادگستری استان ، دادستان عمومی و انقلاب استان و همچنین مدیر کل زندانهای استان گفت : آزادی این زندانیان حاصل تلاش ، پشتیبانی و همکاری این عزیزان بوده است.

لیلا بیگدلی/ قزوین

کدخبر: 829233 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟