امروزه باید زمین بازی تغییر کند / رئیس گروه جنگ نرم دانشگاه امام حسین(ع) عنوان کرد

به گزارش رکنا ازقزوین ؛ هفدهمین نشست از سلسله نشست های دفاع مقدس همچنان باقیست با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات نمایشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد.

در این نشست محمد جوانی رئیس گروه جنگ نرم دانشگاه امام حسین( ع) گفت: در شرایط حساس کنونی باید رسانه های گروهی موضوع جهاد تبیین را جدی بگیرند و روشنگری کنند.

وی با اشاره به عواقب جنگ شناختی که دشمن به راه انداخته تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده از سوی دشمنان با کمک چشم هایی که نمی بینند، گوش هایی که نمی شنوند و مغزهایی که کوچک شده اند می خواهند کشور را به آشوب بکشند و به نظام آسیب بزنند.

وی همچنین با بیان اینکه دشمنان با جنگ شناختی به دنبال تغییر ارزش های جامعه هستند،افزود: این روزها عواقب جنگ شناختی را بهتر مواجه می شویم

رئیس گروه جنگ نرم دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به تلاش اغتشاش گران برای ایجاد ناآرامی در کشور،گفت: غول های عملیات روانی پشت این ماجراها نشسته اند و باید با جهاد تبیین برای آگاهسازی مردم اقدام کرد.

وی اظهارداشت: خطاهای شناختی نیز از جمله مواردی است که موجب انحراف برخی شده تا تحلیل اشتباهی از شرایط داشته باشند و در مسیر دشمن قرار گیرند که باید رسانه ها در این زمینه نیز روشنگری کنند.

جوانی یادآورشد: دشمنان با استفاده از خطای شناختی که داریم در راستای «انگاری نوستالژی» و یادآوری خاطرات خوش گذشته و القای تصور غلط از زمان حال و فراموش کردن خاطرات بد اینگونه وانمود کنند که فروپاشی نظام حتمی است.

جوانی افزود: کلا ۱۰ درصد جامعه ما می توانند زمان رژیم پهلوی را روایت کنند که اغلب آنها هم گرفتار گذشته نگری نوستالژیک شده اند.

این پژوهشگر سیاسی بیان کرد: به خاطر همین نوستالژی است که برخی افراد، سردمداران حکومت پهلوی را بدور از واقعیت ها تطهیر می کنند.

وی گفت: اگر نتوانیم دستاوردهای خود را درست روایت کنیم دشمن با جنگ شناختی به نفع خود روایت خواهد کرد.

رئیس گروه جنگ نرم دانشگاه امام حسین(ع) تصریح کرد: در جنگ شناختی که برای تصرف قوه شناختی افراد صورت می گیرد با تحریف وقایع و حقایق با ایجاد مارپیچ سکوت مخالفان را به سکوت می کشانند و با مهندسی رفتار می توانند از کشته شدن یک نفر جنجال رسانه ای ایجاد کرده و موج سواری کنند.

وی اضافه کرد: با ابزار رسانه می توانند حتی سلبریتی ها را در کشور مجبور کنند و تحت فشار قرار دهند تا علیه نظام موضع گیری کنند و به زعم خود رویکرد مردمی داشته باشند در حالی که در همین کشورهای مدعی دموکراسی، هیچ رسانه ای حق ندارد در خصوص هولوکاست اظهار نظر کند.

image_2022_9_24-18_47_8_35_9vf

در جنگ رسانه ای گروهی پیروز است که خبر اول را منتشر می کند

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین گفت : در جنگ رسانه ای گروهی پیروز است که خبر اول را منتشر می کند و در شرایط حساس کنونی که در جنگ شناختی قرار داریم اگر بموقع و اصولی عمل نکنیم مردم آسیب می بینند.

محمد کشاورز در این نشست اظهارداشت: سواد رسانه بسیار مهم است و افزایش دانش تخصصی در این عرصه می تواند آمادگی ما را در مقابله با تهدید دشمنان بیشتر کند.

وی تصریح کرد: هرچند افراد زیادی در حوزه رسانه ای فعالیت می کنند اما برخی درک درستی از جنگ شناختی ندارند و دشمنان با بهره گیری از ابزارهای رسانه ای به اهداف خود می رسند.

کشاورز یادآورشد: در شرایطی که عده ای فرصت طلب به بهانه مرگ یک نفر می خواهند فضا را مسموم کرده و سوء استفاده های سیاسی خود را داشته باشند از فعالان رسانه انتظار داریم مراقبت بیشتری کرده و با روشنگری از عبارات تحریک آمیز خودداری کنند تا فضا به سمت آرامش برود.

لیلابیگدلی/قزوین

کدخبر: 828365 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟